هنر دست بانوان جنوب کرمان پلی به سوی اشتغال‌زایی

بانوان جنوب کرمان در کنار خانه‌داری با دستانی توانا و فکری خلاق مشغول درست کردن صنایع دستی زیبا هستند. به گزارش سرویس فرهنگی پایگاه خبری نذیر کرمان؛ فصل تابستان که فرا می‌رسد درست کردن صنایع دستی که با هنر دست بانوان جنوب کرمان بافته می‌شوند، به اوج خود می‌رسد. تزئینات روی لباس، خیاطی، قالی‌بافی، خوس‌بافی، کم‌دوزی، […]

بانوان جنوب کرمان در کنار خانه‌داری با دستانی توانا و فکری خلاق مشغول درست کردن صنایع دستی زیبا هستند.

به گزارش سرویس فرهنگی پایگاه خبری نذیر کرمان؛ فصل تابستان که فرا می‌رسد درست کردن صنایع دستی که با هنر دست بانوان جنوب کرمان بافته می‌شوند، به اوج خود می‌رسد.

تزئینات روی لباس، خیاطی، قالی‌بافی، خوس‌بافی، کم‌دوزی، جارو بافی،شک‌دوزی، حصیر‌بافی و فعالیت در کارهای کشاورزی و خانه از جمله فعالیت‌های اقتصادی بانوان منوجانی است که ضمن اشتغال و کسب درآمد یک نوع سرگرمی هم برای آنها به شمار می‌رود.

مریم سالاری از بانوان منوجانی که مشغول به بافتن جارو بود، به خبرنگار ما گفت: با برگ‌های درختان نخل جارو، حصیر و حمیرگ (وسیله‌ای که ضایعات خرما را داخل آن می‌ریزند) درست می‌کنیم.

وی افزود: در شهرستان منوجان بانوان زیادی هستند که در کنار خانه‌داری از طریق بافتن صنایع دستی نقش مهمی در اشتغال دارند.

سمیه زارعی یکی از بانوانی که در حرفه تزئینات روی لباس مهارت دارد می‌گوید: صنایع دستی در امر اشتغال و رفع بیکاری جوانان خیلی موثر است و با توجه به پوشش لباس محلی این منطقه من تزئینات روی لباس را انجام می‌دهم.

وی افزود: بعضی از این صنایع دستی که می‌بافیم داخل شهرستان می‌فروشیم و بعضی دیگر را به شهرستان‌های همجوار مثل رودان و میناب می‌فرستیم.

گفتنی است بانوان منوجانی در کنار خانه‌داری با دستانی توانا و فکری خلاق مشغول درست کردن این صنایع دستی زیبا هستند.

انتهای خبر/محمدی




هنر دست بانوان جنوب کرمان پلی به سوی اشتغال‌زایی

منبع:آرمـان
? هنر دست بانوان جنوب کرمان پلی به سوی اشتغال‌زایی