آغاز خرید توافقی لیموترش از کشاورزان جنوب کرمان از اوایل هفته آینده

مدیر تعاون روستایی جنوب کرمان گفت: با توجه به کاهش قیمت لیموترش، خرید توافقی لیموترش از کشاورزان جنوب کرمان از اوایل هفته آینده آغاز می شود. به گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی پایگاه خبری نذیر کرمان؛ به نقل روابط عمومی تعاون روستایی جنوب کرمان؛  محمد بلندنظر مدیر تعاون روستایی جنوب کرمان به اتفاق جمعي از مديران در […]

مدیر تعاون روستایی جنوب کرمان گفت: با توجه به کاهش قیمت لیموترش، خرید توافقی لیموترش از کشاورزان جنوب کرمان از اوایل هفته آینده آغاز می شود.

به گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی پایگاه خبری نذیر کرمان؛ به نقل روابط عمومی تعاون روستایی جنوب کرمان؛  محمد بلندنظر مدیر تعاون روستایی جنوب کرمان به اتفاق جمعي از مديران در سفر یک روزه  به شهرستان منوجان جهت بازدید تعیین مرکز و انبار محصول خرید توافقی لیموترش انجام شد، گفت: خرید توافقی لیموترش  از کشاورزان جنوب کرمان از اویل هفته اینده آغاز می شود.

وی ادامه داد: محصول لیموترش فقط از باغداران منطقه با ارائه گواهی تولید صادره از سوی جهاد کشاورزی خریداری می‌شود و خرید از عوامل واسطه و دلال به هیچ وجه مجاز نیست و تخلف محسوب می‌شود.

مدیر تعاون روستایی جنوب کرمان تصریح کرد : محصول خریداری شده در سه نوع درجه یک و درجه دو و درجه سه به ترتیب با قیمت ۱۰ هزار تومان، هشت هزار تومان و هفت هزار تومان با توجه به اندازه و کیفیت لیموترش زیر نظر کمیسیون خریداری می‌شود.

محمد بلندنظر خاطرنشان کرد: محصول بایستی تازه‌چین و عاری از هرگونه مواد خارجی از جمله شاخ و برگ، سنگ و کلوخ و سایر مرکبات و هرگونه له‌شدگی، پوسیدگی، پلاسیدگی، بیماری و آفت باشد همچنین محصول باید بدون سورت تحویل مراکز خرید گردد و از خرید لیمو پس سورت خودداری می‌شود.

وی با بیان اینکه خرید تا متعادل شدن بازار و تبعیت خریداران بخش خصوصی از قیمت توافقی مندرج در  دستور کار قرار دارد و کارگروه منطقه جنوب استان کرمان با هماهنگی سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران می‌تواند نسبت به خاتمه طرح اقدام کند.

مدیر تعاون روستایی جنوب کرمان اظهار کرد: این شیوه خرید تنها جهت حمایت از باغداران در شهرستان‌های لیموکار انجام می‌شود و این طرح با نظارت و مسئولیت کارگروه خرید توافقی منطقه با مباشرت اتحادیه تعاون روستایی و شرکت‌های تعاونی روستایی توسط اعضای کمیسیون مستقر در مرکز خرید اجرایی می‌شود.

انتهای خبر/محمدی




آغاز خرید توافقی لیموترش از کشاورزان جنوب کرمان از اوایل هفته آینده

منبع:آرمـان
? آغاز خرید توافقی لیموترش از کشاورزان جنوب کرمان از اوایل هفته آینده