همایش سه ساله‌های عاشورایی در کرمان برگزار شد

به مناسبت شهادت حضرت رقیه (س) همایش سه ساله‌های عاشورایی در کرمان برگزار شد. به گزارش سرویس فرهنگی پایگاه خبری نذیر کرمان؛ حضرت رقيه(س) از شخصيت‌های بسيار بزرگ در واقعه كربلا است؛ شهادت او از دردناک‌ترین وقایع کربلا است و شنیدن ماجرای عشق‌ بازی‌هایی که با سر بریده پدر کرد قلب هر انسانی را به […]

به مناسبت شهادت حضرت رقیه (س) همایش سه ساله‌های عاشورایی در کرمان برگزار شد.

به گزارش سرویس فرهنگی پایگاه خبری نذیر کرمان؛ حضرت رقيه(س) از شخصيت‌های بسيار بزرگ در واقعه كربلا است؛ شهادت او از دردناک‌ترین وقایع کربلا است و شنیدن ماجرای عشق‌ بازی‌هایی که با سر بریده پدر کرد قلب هر انسانی را به درد می‌آورد.

نام و ياد اين كودک خردسال برای هميشه در اذهان باقی خواهند ماند و الگوی بسيار مناسبی برای نونهالان است.

دختر سه ساله‌ای که هنوزم که هنوز است گره‌های بسته زندگیمان با دستان پرمهر و کوچکش باز می‌شود و وقتی مشکلی گریبان‌گیر ما می‌شود نذر و سفره بی‌بی سه ساله را پهن می‌کنیم.

در آستانه سالروز شهادت حضرت رقیه (س) هستیم و روز گذشته برای چندمین سال بود که همایش سه ساله‌های حسینی همراه با دعای ندبه در مهدیه مسجد مقدس صاحب‌الزمان (عج) در جوار گلزار شهدای بین‌المللی شهر کرمان برگزار شد.

دختر بچه‌های حسینی اهل کرمان همراه مادرشان در این مراسم حضور پیدا کردند و در مصیبت اهل‌بیت عصمت و طهارت و شهادت مظلومانه طفل مظلوم کربلا، فرزند سه ساله امام حسین علیه‌السلام اشک ماتم ریخته و عزاداری کردند.

مداح از مظلومیت حضرت رقیه ‌(س) و سختی‌هایی که کشید سخن گفت و در دل‌ها غوغایی به پا کرد و سیل اشک جاری شد.

این مراسم که رنج و دردهای حضرت رقیه(س) را یادآوری می‌کند بهانه‌ خوبی برای ترویج فرهنگ غنی عاشورا، آشنایی کودکان با حماسه حسینی و حک کردن درس صبر و ایستادگی از سنین کم در لوح وجود کودکان است و بی‌‌شک نقش به سزایی بر تربیت آن‌ها خواهد داشت.

این کودکان آمدند و با آمدنشان نشان دادند که عشق به اهل‌بیت(س) سن و سال نمی‌شناسد و پس از پایان مراسم باحضور در کنار مزار شهید حاج قاسم سلیمانی و قبور دیگر شهدای عزیز با آن‌ها عهد بستند؛ باشد که بر عهد خود پایبند بوده و سربازان امام زمان(عج) باشند.

انتهای خبر/ کارگرزاده 




همایش سه ساله‌های عاشورایی در کرمان برگزار شد

منبع:آرمـان
? همایش سه ساله‌های عاشورایی در کرمان برگزار شد