مهلت ۳ ماهه رئیس دادگستری بم برای رفع نقاط حادثه‌خیز شهرستان

نذیر کرمان/کرمان رئیس دادگستری شهرستان بم گفت: چنانچه بعد از سه ماه نقاط حادثه‌خیز مشخص شده، رفع نشود، اعلام جرم و ترک فعل مسئولان مربوطه را اعلام خواهیم کرد. سلمان اعظمی ساردو، ۲۷ شهریورماه در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم شهرستان بم که با موضوع رفع نقاط حادثه‌خیز در محور مواصلاتی بم به جیرفت برگزار شد، […]

نذیر کرمان/کرمان رئیس دادگستری شهرستان بم گفت: چنانچه بعد از سه ماه نقاط حادثه‌خیز مشخص شده، رفع نشود، اعلام جرم و ترک فعل مسئولان مربوطه را اعلام خواهیم کرد.

سلمان اعظمی ساردو، ۲۷ شهریورماه در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم شهرستان بم که با موضوع رفع نقاط حادثه‌خیز در محور مواصلاتی بم به جیرفت برگزار شد، اظهار کرد: یکی از وظایف قوه قضائیه پیشگیری از وقوع جرم است و مصوبات شورای پیشگیری از وقوع جرم در حکم قانون هستند و برای هر موضوع مدت زمانی تعیین و در شورای پیشگیری مطرح می‌شود.

وی افزود: در شهرستان بم چند نقطه حادثه‌خیز وجود دارد که یکی از آن‌ها پل اسفند به طرف دهبکری است که لازم است هر چه سریعتر بودجه آن مشخص و در اولویت قرار گیرد.

اعظمی ساردو با بیان اینکه حفظ جان انسان‌ها برای ما اولویت است، تصریح کرد: نقطه حادثه‌خیز دیگر که قبلا دو ماه برای رفع آن مهلت در نظر گرفته شده بود، تقاطع غیرهمسطح بم دهبکری است که دادستان بم به صورت حضوری از پل بازدید به عمل آورد و خوشبختانه اقداماتی انجام شده است.

وی عنوان کرد: ۱۸ سال از شروع پروژه تقاطع غیرهمسطح می‌گذرد که این پروژه متعلق به اداره کل راهداری است و باید تا پایان مهلت دو ماهه این پروژه به پایان برسد .

رئیس دادگستری بم گفت: نقطه حادثه‌خیز دیگر در منطقه خواجه عسکر و بیدران است که با وجود جاده بین‌المللی از وسط روستاهای تهرود و بیدران و خواجه عسکر می‌گذرد و همین امر باعث حادثه خیز بودن جاده شده و بهتر است راهداری با ایجاد کمربندی در جهت رفع این نقاط حادثه‌خیز اقدامات لازم را انجام دهد.

وی با تاکید بر تخلیه پل‌های واقع در جاده‌ها و مشخص کردن حریم آنها افزود: نباید پروژه‌ها به دلیل نبود اعتبار متوقف و معطل شود.

اعظمی ساردو بیان کرد: چنانچه بعد از سه ماه  نقطه حادثه‌خیز رفع نشود، اعلام جرم و ترک فعل مسئولان مربوطه را اعلام می‌کنیم.

وی با بیان اینکه از انجام وظایف ذاتی‌مان کوتاه نمی‌آییم، گفت: علت کوتاهی ادارات باید بررسی شود که آیا  نبود اعتبار دلیل طولانی شدن پروژه‌هاست؟ اگر بودجه نیست چرا قرارداد می‌بندید؟

به گزارش نذیر کرمان، بهنام جعفری زاده دادستان بم نیز در این جلسه با گلایه از معطلی مردم به دلیل روند کند اجرای پروژه‌ها و بروز حوادث بیان کرد: عمده ورودی پرونده‌ها در حوزه شهرستان بم مربوط به تصادفات است و متاسفانه جاده‌ها متناسب با ظرفیت ترافیکی توسعه داده نشده است.

وی افزود: در دو سال گذشته ۵۷ نفر فوتی و در شش ماه گذشته چهار نفر فوتی در محور دهبکری(بم به جیرفت) داشتیم و با توجه به مسیر دو طرفه و پرتردد و اینکه جاده ترانزیت است، باید هرچه سریعتر مشکل این مسیر رفع شود .

جعفری زاده با بیان اینکه تا کی باید شاهد کشته شدن مردم در این مسیر باشیم؟ بیان کرد: چنانچه مسئله دوبانده کردن مسیر دهبکری تعیین تکلیف نشود، جلوی تردد وسایل نقلیه سنگین گرفته می‌شود و مصوبه شورای ترافیک اجرا خواهد شد و مسئولیت آن به عهده سازمان‌هایی است که به مسئولیت خود عمل نکرده‌اند.

انتهای پیام




مهلت ۳ ماهه رئیس دادگستری بم برای رفع نقاط حادثه‌خیز شهرستان

منبع: ایـسنا
? مهلت ۳ ماهه رئیس دادگستری بم برای رفع نقاط حادثه‌خیز شهرستان