معاون دادگستری کرمان: از دانش‌آموزان در معرض آسیب‌های اجتماعی و روانی در قالب طرح نماد حمایت می‌کنیم

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان گفت: در راستای اجرای طرح نماد، از دانش آموزان در معرض آسیب‌های اجتماعی و روانی حمایت می‌کنیم.

به گزارش نذیر کرمان، سید مهدی قویدل، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان، از حمایت از دانش‌آموزان در معرض آسیب‌های اجتماعی و روانی در قالب طرح نماد (نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان) خبر داد.

وی در دیدار با جمعی از مسئولان آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به این طرح اظهار کرد: در راستای اجرای طرح نماد، برنامه‌هایی برای همکاری با آموزش و پرورش استان در زمینه‌های مختلف از جمله فعال‌سازی شورای سیاستگذاری و کمیته علمی اجرایی در استان، آموزش‌های ارتقایی و توانمندسازی، پیگیری و نظارت بر ارائه حمایت‌ها و خدمات توسط دستگاه‌های عضو ائتلاف در نظر گرفته شده است.

قویدل با بیان اینکه با ایجاد سامانه جامع نماد، آمار و اطلاعات جامعی از دانش‌آموزان نیازمند دریافت خدمات به دست آمده است، گفت: براساس غربالگری‌های انجام شده، موارد اورژانسی از طرف مدرسه به دبیرخانه پروژه جهت پیگیری دریافت خدمات و حمایت‌های هدفمند ارجاع می‌شود.

معاون دادگستری استان کرمان خاطرنشان کرد: با اجرای طرح نماد به اولیا و آموزش و پرورش کمک می‌شود تا دانش‌آموزان در معرض آسیب‌های اجتماعی و روانی شناسایی و تشخیص داده و برای درمان و مشاوره به مراکز مربوطه ارجاع داده شوند.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در این راستا، گفت: تاکنون تعدادی دانش‌آموز شناسایی و به دستگاه‌های عضو ائتلاف از جمله کمیته امداد امام خمینی (ره)، بهزیستی و مرکز بهداشت در سطح استان ارجاع شده‌اند.

قویدل در خصوص اثربخشی طرح نماد اظهار داشت: براساس گزارشات و مستندات ارائه شده، به نظر می‌رسد اهداف پروژه نماد با برنامه‌ریزی، هماهنگی و تعامل مناسب دستگاه‌های عضو ائتلاف پروژه، به نحو احسن و مطلوب محقق خواهد شد.

معاون قضایی دادگستری استان کرمان در ادامه با اشاره به وجود آسیب‌های اجتماعی متوجه دانش‌آموزان، گفت: مصمم هستیم اجرای این پروژه را توسط دستگاه‌های عضو مطالبه و ترک فعل‌های احتمالی را پیگیری کنیم.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد: با همکاری دستگاه‌های اجرایی از جمله استانداری و شهرداری با راه‌اندازی مرکز شوق زندگی در کرمان، انسجام لازم در جهت کاهش و کنترل آسیب‌های اجتماعی متوجه کودکان و نوجوانان ایجاد شود.

موارد کلیدی:

  • طرح نماد از دانش‌آموزان در معرض آسیب‌های اجتماعی و روانی حمایت می‌کند.
  • با اجرای این طرح، دانش‌آموزان نیازمند شناسایی و به مراکز مربوطه ارجاع داده می‌شوند.
  • تاکنون تعدادی دانش‌آموز در قالب طرح نماد در استان کرمان شناسایی و ارجاع شده‌اند.
  • دستگاه قضایی استان کرمان اجرای طرح نماد را توسط دستگاه‌های عضو پیگیری خواهد کرد.
  • راه‌اندازی مرکز شوق زندگی در کرمان برای کاهش و کنترل آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان

English Summary:

Kerman Judiciary Deputy: We Will Support Students Exposed to Social and Psychological Harms Through NAMAD Project

According to Nazar K Kerman, Seyed Mehdi Qavidel, Deputy of Social and Crime Prevention of Kerman Justice Department, announced the support for students exposed to social and psychological harms through NAMAD (National Monitoring System for Students) project.

دستگاه قضایی حامی دانش‌آموزان در معرض آسیب است

منبع: ایـسنا
? دستگاه قضایی حامی دانش‌آموزان در معرض آسیب است