محدوده‌های معدنی بلاتکلیف کرمان ارزیابی مجدد شوند

فردای‌کرمان – گروه اقتصاد: استاندار کرمان در نشست بررسی طرح‌های معدنی و اقتصادی استان گفت:«طرح‌ها و محدوده‌های معدنی نیز که سال‌ها بلاتکلیف مانده و هیچ عملیاتی روی آن‌ها صورت نگرفته و به دلایل مختلف شرکت کار را رها کرده است را بررسی و با مطالعات و ارزیابی‌ها مجدد بروز شوند». محمدمهدی فداکار با تاکید بر […]

فردای‌کرمان – گروه اقتصاد: استاندار کرمان در نشست بررسی طرح‌های معدنی و اقتصادی استان گفت:«طرح‌ها و محدوده‌های معدنی نیز که سال‌ها بلاتکلیف مانده و هیچ عملیاتی روی آن‌ها صورت نگرفته و به دلایل مختلف شرکت کار را رها کرده است را بررسی و با مطالعات و ارزیابی‌ها مجدد بروز شوند».

محمدمهدی فداکار با تاکید بر رعایت حریم شهرها و مسائل زیست محیطی در طرح‌ها یادآور شد:«نیاز است پروژه‌ها بر اساس فناوری‌های جدید که ضرر کمتری برای محیط زیست داشته باشد،پیش بروند».

وی بیان کرد:«نباید طرح‌های توسعه‌ای متوقف شود،چون استان ما معدنی است و سرمایه‌گذاری در این زمینه به نفع استان است،چندین هزار اشتغال را می‌توان در حوزۀ صنعت و معدن در این مناطق ایجاد کرد».

فداکار همچنین با اشاره به ظرفیت‌های معدنی استان ادامه داد:«مشکل طرح‌هایی که به دلیل مسائل زیست محیطی متوقف مانده‌اند رفع و به راه‌اندازی آن‌ها کمک شود».

به گزارش فردای‌کرمان به نقل از روابط عمومی استانداری کرمان،وی در این نشست تاکید کرد:«استان کرمان دارای ظرفیت‌های معدنی زیادی است و باید از این ظرفیت به نفع استان استفاده و نگاه مثبت را برای رفع مشکلات اقتصادی استان به کار گرفت».

لازم به ذکر است،در این جلسه مقرر شد تا بدون اخذ مجوزهای زیست محیطی هیچ طرح صنعتی در استان احداث نشود،طرح‌ها و پروژه‌های نیمه‌تمام بازنگری مجدد شده و اصلاح حریم پروژه‌ها در دستور کار قرار گیرد.

همچنین مقرر شد تا پروژه‌هایی که کمتر از ده درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند در اختیار محیط زیست استان قرار گرفته و اقدامات کامل و لازم در مورد آن‌ها انجام شود.

در خصوص سایر طرح‌های بلاتکلیف نیز مقرر شد کمیته‌ای تخصصی با حضور اعضا و دستگاه‌های متولی تشکیل و مشکلات اعلام شود.




محدوده‌های معدنی بلاتکلیف کرمان ارزیابی مجدد شوند

منبع:خبر کرمان
?

محدوده‌های معدنی بلاتکلیف کرمان ارزیابی مجدد شوند

:اخبار استان کرمان – اقتصادی