عملکرد صادراتی استان باید تقویت شود

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان گفت: عملکرد صادراتی استان یعنی میزان صادرات محصولات از استان نسبت به تولید آن پایین است. به گزارش فت فتو؛ حسین مهرابی در کارگروه توسعه صادرات استان عنوان کرد: عملکرد صادراتی استان یعنی میزان صادرات محصولات از استان نسبت به تولید آن پایین است. سرپرست معاونت هماهنگی امور […]

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان گفت: عملکرد صادراتی استان یعنی میزان صادرات محصولات از استان نسبت به تولید آن پایین است.

به گزارش فت فتو؛ حسین مهرابی در کارگروه توسعه صادرات استان عنوان کرد: عملکرد صادراتی استان یعنی میزان صادرات محصولات از استان نسبت به تولید آن پایین است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان ارائه گزارش تحلیلی از صادرات استان به انضمام مصوبات پیشنهادی برای ارتقای عملکرد صادراتی را مورد تاکید قرار داد و بیان داشت: تعداد گمرکات در استان خوب است، اما عملکرد صادراتی استان باید تقویت شود.

مهرابی با اشاره به اهمیت صادرات محصولات جنوب استان، تصویر دقیق و صحیح از سطح زیرکشت و میزان تولید در این منطقه را لازمه برنامه‌ریزی دانست و گفت: از ظرفیت پایانه صادراتی جنوب باید استفاده کنیم.

وی خاطرنشان کرد: برای صادرات محصولات جنوب استان حتما باید گزارش دقیقی از میزان تولید، مباحث لجستیکی، حمل و نقل، پایانه صادراتی جنوب باید داشته باشیم.

براساس این گزارش، مدیرکل گمرکات استان کرمان نیز در این جلسه در ارائه گزارش آماری هفت ماهه امسال عنوان کرد: ۲۳۸ هزار تن کالا به ارزش ۵۳۸ میلیون دلار در این مدت به ۶۰ کشور دنیا صادر شده که نسبت به مدت مشابه به لحاظ وزنی ۱۲ درصد و به لحاظ ارزش ۲۳ درصد رشد دارد.

قادر، عمده کالاهای صادراتی استان را پسته و مغز پسته با ۶۴ درصد، شمش مس با ۱۳ درصد، مصنوعات مسی با ۱۱ درصد اعلام کرد و افزود: ارزش هر تن کالای صادراتی کرمان ۲۲۶۳ دلار و هر تن کالای وارداتی به استان ۸۷۷۴ دلار بوده است.




عملکرد صادراتی استان باید تقویت شود

منبع:بــرنا
?
عملکرد صادراتی استان باید تقویت شود