شهید چمران دلداده مکتب امام خمینی (ره) و مرد میدان عمل بود

استاد حوزه علمیه رودبار جنوب گفت: شهید چمران دلداده مکتب امام خمینی (ره) و نخبه جنگ‌های نامنظم و مرد میدان عمل بود. به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی نذیر کرمان، ۳۱ خرداد سالروز شهادت مصطفی چمران است، بزرگمردی که فیزیک‌دان، سیاستمدار (عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران)، وزیر دفاع ایران در دولت مهدی بازرگان و دولت موقت […]

استاد حوزه علمیه رودبار جنوب گفت: شهید چمران دلداده مکتب امام خمینی (ره) و نخبه جنگ‌های نامنظم و مرد میدان عمل بود.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی نذیر کرمان، ۳۱ خرداد سالروز شهادت مصطفی چمران است، بزرگمردی که فیزیک‌دان، سیاستمدار (عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران)، وزیر دفاع ایران در دولت مهدی بازرگان و دولت موقت شورای انقلاب از همراهان موسی صدر در تشکیل جنبش امل (لبنان)، نماینده دوره اول مجلس شورای اسلامی، از فرماندهان ایران در جنگ ایران و عراق و بنیان‌گذار ستاد جنگ‌های نامنظم در جریان جنگ ایران و عراق بود. 

 
شهید چمران در اردیبهشت ۱۳۶۰ شمسی در آزادسازی سوسنگرد و تپه‌های الله اکبر شرکت داشت. پس از فتح ارتفاعات الله اکبر، چمران طرح تسخیر دِهْلاویه را به کمک رزمندگان ستاد جنگ‌های نامنظم به مرحله اجرا درآورد و در ۳۱ خرداد ۱۳۶۰ براثر اصابت ترکش خمپاره دشمن در جبهه سوسنگرد ـ دهلاویه به شهادت رسید.
 
حجت‌الاسلام مهدی سر رشته داریان استاد حوزه علمیه شهرستان رودبار جنوب در گفت‌و‌گو با خبرنگار نذیر کرمان با تاکید بر اینکه شهید چمران، پرورش یافته مکتب امام خمینی(ره)، استاد بسیجی و استاد در تراز انقلاب اسلامی بود، بیان کرد: شهید چمران می‌تواند الگوی خوبی برای تمامی اساتید دانشگاه‌های کشور باشد که در عین حال که در حوزه علمی فعالیت می‌کنند در حوزه‌های دیگر اعم از حوزه انقلابی و جهادی و آنجایی که می‌توانند به مردم مظلوم کشور، منطقه و جهان کمک کنند وظایف خود را انجام دهند.
 
 
 استاد حوزه علمیه رودبار جنوب گفت: فتح‌الفتوح امام راحل، تربیت چمران‌ها و انسان‌های تراز انقلاب است؛ همه این دستاوردها و همه این قدرت و اعتلای نیروهای مسلح ما از ارتش، سپاه و بسیج گرفته تا نیروهای مردمی، به برکت انفاس قدسیه امام راحل بود.
 
 
معاون تهذیب حوزه علمیه رودبار جنوب بیان کرد: اگر نبود امام راحل، ما همان مردم نظام شاهنشاهی بودیم و سلطه امریکا بر کشور وجود داشت و لذا همان‌گونه که امام خمینی (ره) این کشور را نجات داد و انقلابی را ایجاد کرد؛ در دل این نیروها نیز انقلابی خلق کرد که یکی از این تربیت شدگان مکتب امام، شخصیت بزرگ و ماندگاری همچون شهید دکتر مصطفی چمران است.
 
حجت‌الاسلام سر رشته داریان، متذکر شد: این حقیقت را مردم دنیا دریافتند و جامعه ایرانی نیز امام را خوب لمس کرد، امام را خوب شناخت و امام را تبعیت کرد و همانا این رهنمون‌های امام در سایه ولایتمداری مردم، برای جامعه دینی ما نجات بخش و اثرگذار شد.
 
وی خاطر نشان کرد: شهید چمران در عین حالی که یک استاد دانشمند بود و در بهترین دانشگاه‌ها تحصیل می‌کرد اما دغدغه مردمانی را داشت که مظلوم واقع شده بودند بنابراین تحصیل را رها کرد و در بسیاری از کشورهایی که مردمانش مورد ظلم و جور واقع شده بودند حضور یافت و به داد مردمان ستمدیده رسید.
 
انتهای خبر/پورحیدر




شهید چمران دلداده مکتب امام خمینی (ره) و مرد میدان عمل بود

منبع:آرمـان
? شهید چمران دلداده مکتب امام خمینی (ره) و مرد میدان عمل بود