رییس کل دادگستری کرمان: اقناع‌سازی در پرداخت مالیات‌ها بسیار مهم است

کرمان-فت فتو- رییس کل دادگستری استان کرمان بر اعمال معافیت های مالیاتی تاکید کرد و گفت: یکی از مشکلات مردم در بخش پرداخت مالیات‌ها این است که توجیه نیستند و از این رو باید توجه داشت که اقناع سازی مردم بسیار مهم است. به گزارش خبرنگار فت فتو حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی روز […]

کرمان-فت فتو- رییس کل دادگستری استان کرمان بر اعمال معافیت های مالیاتی تاکید کرد و گفت: یکی از مشکلات مردم در بخش پرداخت مالیات‌ها این است که توجیه نیستند و از این رو باید توجه داشت که اقناع سازی مردم بسیار مهم است.

به گزارش خبرنگار فت فتو حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی روز یکشنبه در دیدار با مدیران واحدهای تابعه وزارت اقتصاد و دارایی در کرمان با اشاره به اینکه مالیات باید عادلانه باشد تاکید کرد: عمده اصناف و کسبه انسان های مومن و معتقد هستند که از پرداخت مالیات گلایه ای ندارند و گلایه های آنها از پرداخت ناعادلانه مالیات است.
به گفته وی سیاست های کلان اقتصادی در کشور و استان کرمان حتما مورد حمایت دستگاه قضایی است و آمادگی داریم در تعامل قانونمند با دستگاه های اقتصادی در حوزه های توسعه اشتغال، تولید، صنعت و اقتصاد گام های بلندتری برداریم.

حجت الاسلام حمیدی همچنین با اشاره به شرایط کشور و جنگ اقتصادی استکبار جهانی اظهارداشت: دستگاه قضایی و واحدهای تابعه وزارت اقتصاد مسئولیت نظارت و پیشگیری از مفاسد را بر عهده دارند و در این راستا توجه جدی به حوزه نظارت های تخصصی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
وی با اشاره به اینکه نظارت ها باید میدانی و موثر باشد گفت: نظارت به معنای مچ‌گیری نیست و در این زمینه باید به موضوع آموزش و توسعه نظارت های میدانی توجه شود تا از بروز مفاسد جلوگیری کمئ و در صورت بروز مفسده، برخورد قانونی لازم با آن انجام گیرد.
وی بااشاره به کاهش مفاسد در دستگاه های دولتی و اجرایی اظهارداشت: اقتصاد و دارایی باید نظارت دقیقی داشته باشد تا در هیچ یک از سازمان ها، فساد اقتصادی شکل نگیرد.
حجت الاسلام حمیدی با اشاره به لزوم توجه به سیاست های اقتصادی موجود تاکید کرد: توسعه موضوع مهمی است و در این حوزه باید به نحوی اقدام شود که توسعه متوازن شکل گیرد و تحقق این توسعه از رهگذر معرفی ظرفیت های استان به صورت متمرکز به سرمایه گذاران داخلی و خارجی انجام خواهد شد.
وی اظهارداشت: سامانه جامع اطلس سرمایه گذاری کار بسیار خوبی بوده که در استان کرمان محقق شده است.

به گزارش فت فتو صادق سلطانی مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان کرمان نیز با اشاره به اینکه این اداره کل در دو بخش نظارت مالی در استان و هماهنگی موضوعات اقتصادی استان فعالیت دارد تاکید کرد:در حوزه فرصت های سرمایه گذاری و تهیه بانک جامع اطلاعات این حوزه به صورت متوازن در بخش های مختلف به منظور اطلاع رسانی در عرصه داخلی و خارجی اقدام کاملی در استان انجام نشده و از این رو سامانه جامع اطلس سرمایه گذاری استان راه اندازی شده است.




رییس کل دادگستری کرمان: اقناع‌سازی در پرداخت مالیات‌ها بسیار مهم است

منبع: ایرنـا
? رییس کل دادگستری کرمان: اقناع‌سازی در پرداخت مالیات‌ها بسیار مهم است