رشد علمی زنان ایرانی خط بطلانی بر نگاه ابزاری به زن

استاد یار دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان و تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: مقوله جنسیت برخلاف دوران ستم‌شاهی که در خدمت بازتولید قدرت سیاسی قرارگرفته بود، در عصر جمهوری اسلامی با تغییر پارادایم اعتقادی و نگرش به سعادت انسان در خدمت تعالی بشر بکار گرفته شد، بر این اساس رشد اخلاقی، شخصیتی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی زنان […]

استاد یار دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان و تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: مقوله جنسیت برخلاف دوران ستم‌شاهی که در خدمت بازتولید قدرت سیاسی قرارگرفته بود، در عصر جمهوری اسلامی با تغییر پارادایم اعتقادی و نگرش به سعادت انسان در خدمت تعالی بشر بکار گرفته شد، بر این اساس رشد اخلاقی، شخصیتی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی زنان در نظام جمهوری اسلامی به‌خوبی گواه این مدعا است.

سید مهدی تقوی رفسنجانی در گفتگو با «فت فتو» در آستانه ولادت بانوی دوعالم فاطمه صدیقه سلام‌الله‌علیها به نقش زن در امت اسلامی پرداخت و گفت: یکی از آثار بارز و شگرف بعثت پیامبر اسلام (ص) ترمیم شخصیت زن در جامعه تاریک و به‌دوراز تمدن قبل از اسلام در جزیره العرب بوده است.
 
استاد یار دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان و تحلیلگر مسائل سیاسی ادامه داد: تعالیم ناب و انسان‌ساز اسلام به‌سرعت تأثیر خود را بر ارتقای کرامت زن در اقصا نقاط عالم نشان داد و نقش و جایگاه رفیع زنان در رشد و شکوفایی جامعه بر همگان مبرهن شد.
 
وی افزود: بر همین مبنا یکی از مهم‌ترین افتخارات و دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی ایران، هویت‌بخشی به زنان بوده است که بیش از نیمی از جمعیت کشورمان را تشکیل می‌دهند.
 
تقوی رفسنجانی ادامه داد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، زنان خوش‌فکر و مسلمان ایرانی در سایه‌ی این نظام مقدس، توانستند در جامعه‌‌ی ما رشد و نمو یابند، در طول این چهار دهه حاکمیت انقلاب اسلامی، برخلاف دوران منحط رژیم شاهنشاهی به زنان هویت دیگری بخشیده شده است.
 

نگاه به زن غربی، جلوه‌گر و مظهر شهوات و هواهای نفسانی است

وی بابیان اینکه در دوران پهلوی زن ایرانی را همچون زن غربی، جلوه‌گر و مظهر شهوات وهواهای نفسانی قرار داده بود، گفت: در آن دوران سقف بها دادن به زنان را در استفاده ابزاری از زن در حوزه‌های مختلف سیاسی و اقتصادی تعریف کرده بود اما در جمهوری اسلامی سعی برآن بود که  تا حد امکان از استعداد فکری و توانمندی عظیم زن برای تعالی او و جامعه استفاده شود و این امر در درجه اول در جهت تحکیم بنیان خانواده به‌عنوان اصل اساسی تعالی جامعه مدنظر قرارگرفته است، به‌نحوی‌که بعد از انقلاب اسلامی، زن مسلمان ایرانی جایگاه اصلی خود را نخست در نهاد خانواده و سپس در عرصه اجتماع بازیافت.

استاد روابط بین‌الملل تأکید کرد: مقوله جنسیت برخلاف دوران ستم‌شاهی که در خدمت بازتولید قدرت سیاسی قرارگرفته بود، در عصر جمهوری اسلامی تا تغییر پارادایم اعتقادی و نگرش به سعادت انسان در خدمت تعالی بشر بکار گرفته شد، بر این اساس رشد اخلاقی، شخصیتی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی زنان در نظام جمهوری اسلامی به‌خوبی گواه این مدعا است.
 
وی ابراز کرد: در تقابل با ایران اسلامی نیز تلاش‌های مذبوحانه دستگاه‌های تبلیغاتی دشمنان و هجمه‌های آنان علیه کشورمان مشهود است که به بهانه‌های واهی موضوع پایمال شدن حق زنان را دستاویز قرار می‌دهد و با وقاحت و بی‌شرمی تمام، سعی در تخریب جایگاه متعالی زن در جامعه ایرانی_اسلامی دارند.

ارتقاء حقوق، کرامت انسانی و توانمندسازی زنان از پیش‌شرط‌های توسعه ایران است

استادیار دانشگاه ولیعصر رفسنجان اذعان کرد: خوشبختانه ارتقاء حقوق و کرامت انسانی زنان و توانمندسازی آنان ازجمله پیش‌شرط‌های لازم برای توسعه جامعه اسلامی _ایرانی در تمامی دستگاه‌ها و قوانین مربوطه قید و ذکرشده است، بنابراین هجمه‌ها و تبلیغات غربی هم نتوانسته جایگاه زنان را در نظام جمهوری اسلامی ایران تقلیل دهد و روزبه‌روز زنان در جامعه‌ی ایرانی در زمینه‌های مختلف علمی، سیاسی، مدیریت‌های اجتماعی و فرهنگی بیشتر می‌درخشند.

وی افزود: امروزه نیز باگذشت بیش از ۴ دهه از عمر بابرکت نظام اسلامی و ایجاد بسترهای گوناگون حضور سالم و بانشاط زنان در جامعه تاثیرگذاری این قشر بزرگ که سهم به‌سزایی در خلق حماسه پیروزی و همچنین در صیانت از انقلاب اسلامی داشته اند، این حجم از اثرگذاری دشمنان عنود این ملت را واداشته تا با کلید زدن پروژه «انقلاب زنانه» و با شعار وسوسه انگیز و فریبای «زن، زندگی، آزادی» این قشر از جامعه را در مقابل نظام اسلامی قرار داده و با سوء استفاده ابزاری از زنان اغراض سیاسی شوم و پلید خود را در انتقام از انقلاب اسلامی جامعه عمل بپوشانند.
 

ذکاوت زن‌ ایرانی توام با پایبندی به اعتقادات اسلامی معادله دشمنان را بر هم زده است

تحلیل گر روابط بین الملل تاکید کرد: خوشبختانه هوشیاری و ذکاوت زن ایرانی توام با پایبندی به اعتقادات اسلامی نقشه های پیچیده دشمن را که با اسم رمز حجاب در ماه های اخیر کلید خورد با هویدا شدن معنا و مفهوم آزادی در نگاه ضدانقلاب همگی نقش بر آب شد و همانگونه که مقام معظم رهبری در سخنرانی اخیر اشاره کردند علی رغم گستردگی فتنه و تبلیغات علیه حجاب  کمترین همکاری در زمینه کشف حجاب از سوی قاطبه زنان ایران صورت گرفت.

تقوی رفسنجانی اذعان کرد: اگر نگاهی گذرا به انتشارات و کتاب‌های متعدد در کشور اعم از علمی، پژوهشی، تاریخی، ادبی، سیاسی و هنری که با نام زنان در کشورمان نشر می‌یابد، انداخته شود، حکایت از جایگاه والای علمی و مدارج عالی زنان را برای هر بیننده ای روایت می کند، این پیشرفت‌ها در تمامی رشته ها و حوزه های دانش و پژوهش از علوم انسانی و پزشکی تا فنی و مهندسی بروز و ظهور پیدا کرده است.

وی ادامه داد: به‌طورکلی آمارهای مرتبط با حضور موفق زنان ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی در عرصه‌های مختلف اجتماعی، علمی، سیاسی، اقتصادی و ورزشی گواه نقش‌آفرینی مثبت و چشمگیر این قشر اثرگذار جامعه است. نظام اسلامی قدر و منزلت زنانی که رمز موفقیت و سعادت ایران اسلامی هستند را می‌داند و خواهان حضور بالنده و جامعه‌ساز زنان در تمامی عرصه‌های زندگی از خانه تا بالاترین سطوح تصمیم‌گیری و تصمیم سازی در جامعه اسلامی است.

انتهای خبر/ طهماسبی




رشد علمی زنان ایرانی خط بطلانی بر نگاه ابزاری به زن

منبع:آرمـان
? رشد علمی زنان ایرانی خط بطلانی بر نگاه ابزاری به زن