دو برابر شدن تسهیلات مسکن روستایی

مدیرکل بنیاد مسکن استان گفت: امسال بر اساس مصوبه‌ها تسهیلات بنیاد مسکن دوبرابر و به عدد ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافته است. به گزارش فت فتو علی اکبر سلطانی نژاداز ساخت ۶ هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی با تسهیلات یکصد میلیونی طی پارسال، خبر داد و گفت:امسال نیز حدود ۱۲ هزار واحد دیگر نیز ساخته […]

مدیرکل بنیاد مسکن استان گفت: امسال بر اساس مصوبه‌ها تسهیلات بنیاد مسکن دوبرابر و به عدد ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

به گزارش فت فتو علی اکبر سلطانی نژاداز ساخت ۶ هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی با تسهیلات یکصد میلیونی طی پارسال، خبر داد و گفت:امسال نیز حدود ۱۲ هزار واحد دیگر نیز ساخته می‌شود.
وی از تحقق بازسازی یکهزار و ۵۰۰ واحد آسیب دیده از سیل اول دیماه جنوب خبر داد و گفت: با اخذ مصوبه ویژه سیل دوم، برای بازسازی خانه‌های آسیب دیده از سیل، ساخت ۳ هزار و ۶۰۰ واحد دیگر نیز شروع می‌شود.
سلطانی نژاد در این نشست به حوزه‌های مختلف خدمت رسانی این نهاد انقلابی اشاره کرد.
وی تولید، و اشتغال دانش بنیان را نیز بخشی دیگر از برنامه‌های بنیاد مسکن برشمرد و گفت:اجرای طرح‌های مختلف، خود زمینه ساز ایجاد اشتغال بوده و تولید ارزان و البته مبتنی بر علم و دانش نیز مورد توجه است.
وی با اشاره به ساخت مسکن برای محرومین، از ساخت ۶ هزار واحد برای محرومین در شهرستان‌های جنوبی و شرقی، خبر داد
ساطانی نژاد با اشاره به سکونت ۴۲ درصد جمعیت استان در روستاها، افزود:حتی در برخی شهرستان‌ها بیش از ۸۰ درصد جمعیتشان روستانشین هستند که این مورد، وظایف بنیاد مسکن را دوچندان کرده است.
وی اجرای طرح‌های هادی روستایی را از دیگر برنامه‌های بنیاد مسکن برشمرد و از اجرای بیش از ۶۰۰ طرح با اعتبار ۳۵۰ میلیارد تومانی خبر داد

سلطانی نژاد  گفت:تهیه این طرح در روستا‌های کمتر از ۲۰ خانوار نیز در دستور کار قرار گرفته است و با اجرای این طرح، فضای عمومی روستا‌ها ساماندهی شده و می‌شود.
به گفته مدیر کل بنیاد مسکن، طی دو دهه اخیر، ۶۴ درصد واحد‌های مسکونی روستایی استان مقاوم سازی شده اند که این رقم بالاتر از میانگین کشوریست، و با این رقم، کرمان رتبه اول مقاوم سازی در بین استان‌ها را داراست.




دو برابر شدن تسهیلات مسکن روستایی

منبع: صـداوسیـما مرکز کرمان
? دو برابر شدن تسهیلات مسکن روستایی