فعالیت‌های خانه‌های بهداشت در راستای جوانی جمعیت

رئیس مرکز بهداشت شهرستان شهربابک گفت: اغلب فعالیت‌هایی که در خانه‌های بهداشت انجام می‌شود در راستای حفظ جمعیت، جوانی، فرزندآوری و سلامت جمعیت آینده است. سجاد میرشکاریان در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری «نذیر کرمان» در خصوص فعالیت‌های خانه بهداشت این شهرستان گفت: در راستای جوانی جمعیت و در کنار فعالیت‌های مشاوره‌ای که […]



رئیس مرکز بهداشت شهرستان شهربابک گفت: اغلب فعالیت‌هایی که در خانه‌های بهداشت انجام می‌شود در راستای حفظ جمعیت، جوانی، فرزندآوری و سلامت جمعیت آینده است.

سجاد میرشکاریان در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری «نذیر کرمان» در خصوص فعالیت‌های خانه بهداشت این شهرستان گفت: در راستای جوانی جمعیت و در کنار فعالیت‌های مشاوره‌ای که قبل از ازدواج انجام می‌شود، اقدامات اجرایی مثل پیگیری و مراقبت از مادر باردار، نوزادان، کودکان و… در حوزه حفظ سلامت نوزادان و کودکان، کمک به افزایش جمعیت است.

 
رئیس مرکز بهداشت شهرستان شهربابک افزود: اغلب فعالیت‌هایی که در خانه‌های بهداشت، پایگاه‌ها و مراکز خدمات جامع سلامت انجام می‌شود اعم از مشاوره، کارگاه‌های آموزشی و همچنین اقدامات اجرایی در راستای حفظ جمعیت، جوانی جمعیت، فرزندآوری و سلامت جمعیت آینده است.
 
میرشکاریان تصریح کرد: اقداماتی از جمله واکسیناسیون، دادن مکمل‌ها، کنترل رشد قد و وزن، رشد کلی کودکان، خدمات روانشناسی، تغذیه‌ای، دهان و دندان و… برای این هدف است که جمعیت کودک و نوزاد کنونی در آینده که به جوانی می‌رسند، جمعیت سالمی باشند.
 
وی بیان کرد: ترغیب به فرزندآوری، ازدواج و مشاوره‌هایی در این حوزه با قدرت در حال اجراست.
 
میرشکاریان افزود: در هفته ملی جمعیت کارگاهی برای همکاران مرکز بهداشت و کنش‌گران اجتماعی و افرادی که در حوزه جوانی جمعیت فعال بوده‌اند از جمله مسئولان پایگاه‌های بسیج، ائمه جماعت، روسای برخی ادارات و… برگزار شد.
 
وی یادآور شد: از زمانی که قرار است یک ازدواج شکل بگیرد تا زمانی که فرزند آنان به دنیا می‌آید و دوره نوزادی، کودکی، نوجوانی را پشت سر می‌گذارد زوجین و فرزندنشان از نظر سلامتی تحت مراقبت ما هستند.
 
رئیس مرکز بهداشت شهربابک گفت: مراقبت‌ها در مباحث روانی، حفظ و تحکیم بنیان خانواده، سلامت جسمی و روحی اعضای خانواده انجام می‌شود.
 
وی به راه‌اندازی مرکز نفس (نجات فرزندان سقط) با همکاری بسیج جامعه پزشکی در شهربابک اشاره کرد و گفت: با راه اندازی این مرکز از بسیاری از سقط‌های خواسته و با ناخواسته جلوگیری شد.
 
میرشکاریان خاطرنشان کرد: اکثر ظرفیت سیستم سلامت و مرکز بهداشت صرف حوزه جمعیت می‌شود و در راستای سیاست‌های کلی نظام و فرمایشات مقام معظم رهبری است.

انتهای پیام/ شهربابک 


فعالیت‌های خانه‌های بهداشت در راستای جوانی جمعیت

اخبار کرمان
اخبار کرمان و شهرستان ها

منبع:آرمـان
? فعالیت‌های خانه‌های بهداشت در راستای جوانی جمعیت