تولیدسالانه ۵۰۰ میلیارد تومان صنایع دستی استان کرمان

۵۰۰ میلیارد تومان تولید سالانه محصولات صنایع دستی استان کرمان و حدود ۲۲۶ هزار دلار صادرات صنایع دستی استان کرمان است. به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز کرمان: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان در رفسنجان گفت در حوزه صنایع دستی، ۱۰۱ رشته صنایع دستی در استان کرمان داریم و بالغ […]

۵۰۰ میلیارد تومان تولید سالانه محصولات صنایع دستی استان کرمان و حدود ۲۲۶ هزار دلار صادرات صنایع دستی استان کرمان است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز کرمان: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان در رفسنجان گفت در حوزه صنایع دستی، ۱۰۱ رشته صنایع دستی در استان کرمان داریم و بالغ بر ۷۰ هزار هنرمند در استان کرمان مشغول هستند که ۵۰۰ میلیارد تومان تولید سالانه محصولات صنایع دستی استان و حدود ۲۲۶ هزار دلار صادرات صنایع دستی استان است.

وی افزوداین آمار و ارقام با توجه به وجود یک شهر جهانی، ۵ شهر ملی در حوزه صنایع دستی در استان کرمان بد نیست و ظرفیت‌های بسیار خوبی داریم که باید از آن‌ها بهره ببریم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با اشاره به مرمت و احیای خانه حاج آقا علی رفسنجان، بیان کرد پرونده ثبت جهانی خانه حاج آقا علی آماده شده و پیگیری کردیم که این مجموعه  ثبت جهانی شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان به نقاط ضعف در حوزه صنایع دستی در استان اشاره و بیان کرد: خاستگاه مس در شهر رفسنجان است؛ اما امروز  در بازدیدی که از کارگاه مس داشتم گفته شد مس را از اصفهان می‌آورند و اینجا با کار روی آن، دوباره به اصفهان برمی‌گردانند و این خوب نیست که محصول مس استان کرمان از استان خارج شود و پیگیری‌های زیادی شد و این آمادگی وجود دارد که در قالب یک تعاونی، محصول مس همین جا تولید و در اختیار تعاونی و هنرمند قرار گیرد.

رضایی، فرماندار رفسنجان نیز گفت: زمانی در کشور ۲ میلیون فرش‌باف داشتیم؛ اما متاسفانه تمام صنایع دستی و هنر‌های خود را از دست دادیم.

او با بیان اینکه ایران در حوزه صنایع دستی پر از پتانسیل است و باید مدیریت و برنامه‌ریزی شود، خواستار اقتصادی‌تر شدن کار‌های حوزه صنایع دستی و ساماندهی هنر‌های صنایع دستی در شهرستان رفسنجان شد.




تولیدسالانه ۵۰۰ میلیارد تومان صنایع دستی استان کرمان

منبع: صـداوسیـما مرکز کرمان
? تولیدسالانه ۵۰۰ میلیارد تومان صنایع دستی استان کرمان