خوشه‌های طلایی گندم رودبار جنوب زیرتیغ کمباین رفت

کشاورزان رودباری از توابع جنوبی شهرستان کرمان این روز‌ها درحال برداشت گندم از مزارع خود هستند. به گزارش گروه اقتصادی پایگاه تحلیلی خبری تحلیلی«راه آرمان»؛ برداشت خوشه‌های طلايی گندم به عنوان يک محصول استراتژيک و مورد نياز مردم در شهرستان رودبار جنوب آغاز شد. یعقوب مرادی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رودبار جنوب در این رابطه […]

کشاورزان رودباری از توابع جنوبی شهرستان کرمان این روز‌ها درحال برداشت گندم از مزارع خود هستند.

به گزارش گروه اقتصادی پایگاه تحلیلی خبری تحلیلی«راه آرمان»؛ برداشت خوشه‌های طلايی گندم به عنوان يک محصول استراتژيک و مورد نياز مردم در شهرستان رودبار جنوب آغاز شد.

یعقوب مرادی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رودبار جنوب در این رابطه گفت: عملیات برداشت محصول گندم از ۲۳ هزار هکتار از مزارع گندم این شهرستان از هفتم فروردین سال جاری آغاز و پیش‌بینی می‌شود که قریب به ۸۰ هزار تن گندم برداشت شود.

وی افزود: تعداد ۱۶۰ دستگاه کمباین جهت عملیات برداشت مورد نیاز است و کار خرید تضمینی گندم در دو مرکز خرید تعاون روستایی(دشت مهران) و دانه سایان(شهرک صنعتی) انجام می‌شود و کشاورزان می‌توانند محصول گندم خود را در این مراکز تحویل دهند.

مدیر جهاد کشاورزی رودبار جنوب در ادامه خاطر نشان کرد: با توجه به بکارگیری توصیه‌های فنی در بحث مدیریت و تغذیه مزارع توسط کشاورزان و نظارت مستمر بر مراحل کاشت، داشت و برداشت مزارع در سال زراعی جاری توسط کارشناسان باتجربه و متعهد شهرستان، انتظار می‌رود علاوه بر افزایش عملکرد در واحدسطح، محصول با کیفیت و مرغوبی برداشت شود.

شایان ذکر است، شهرستان رودبار جنوب یکی از بزرگترین تولیدکنندگان گندم در سطح استان و کشور است و با این وجود جای یک کارخانه آرد در این شهرستان خالیست.

منبع:رودبار ما

انتهای خبر/پورحیدر




خوشه‌های طلایی گندم رودبار جنوب زیرتیغ کمباین رفت

منبع:آرمـان
? خوشه‌های طلایی گندم رودبار جنوب زیرتیغ کمباین رفت