خسارت‌ سیلاب به کشاورزی و دام شهربابک و سیرجان

مدیر جهاد کشاورزی شهربابک گفت: برآورد اولیه خسارت ناشی از بارندگی و سیلاب‌ در باغات، مزارع، قنوات و دام‌ها بین۵۰۰۰ تا ۶۵۰۰ میلیارد ریال است. وزیری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شهربابک گفت: برآورد اولیه خسارت ناشی از بارندگی و سیلاب‌های در شهرستان شهربابک در باغات، مزارع، قنوات و دام‌ها بین۵۰۰۰ تا ۶۵۰۰ میلیارد ریال است. […]

مدیر جهاد کشاورزی شهربابک گفت: برآورد اولیه خسارت ناشی از بارندگی و سیلاب‌ در باغات، مزارع، قنوات و دام‌ها بین۵۰۰۰ تا ۶۵۰۰ میلیارد ریال است.

وزیری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شهربابک گفت: برآورد اولیه خسارت ناشی از بارندگی و سیلاب‌های در شهرستان شهربابک در باغات، مزارع، قنوات و دام‌ها بین۵۰۰۰ تا ۶۵۰۰ میلیارد ریال است.

او گفت: این سیلاب‌ها به چهارصد رشته قنات به طول تقریبی هر قنات پانصد متر از ۵۰ تا ۱۰۰ درصد، ۵۰۰ کیلومتر مسیر انتقال آب شامل کانال و لوله انتقال آب، تعداد ۱۰۰ باب استخر از ۵۰ تا ۱۰۰ درصد تخریب با حجم متوسط هر قنات ۱۵۰ مترمکعب، ۱۲۰۰ کیلومتر جاده دسترسی بین مزارع و جاده دسترسی به روستا‌ها تخریب شده، میزان ۲۰۰۰ هکتار اراضی زراعی به میزان ۱۰۰ درصد، ۴۵۰۰ هکتار اراضی باغی با گل و لای ناشی از سیلاب از ۳۰ تا ۸۵ درصد خسارت وارد کرد.

وزیری گفت: همچنین سیلاب‌ها موجب تلف شدن ۵ هزار راس دام سبک، ۳۰ راس دام غیرسبک شد، ۱۵۰ واحد دامداری از ۵۰ تا ۱۰۰ درصد خسارت دید و ۵۰۰ تُن علوفه و خوراک دام از بین رفته است.

همچنین  محمود آبادی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سیرجان هم گفت: برآورد اولیه خسارت ناشی از بارندگی و سیلاب‌های مردادماه سال جاری در شهرستان سیرجان به باغات، مزارع، قنوات بیش از هزار میلیارد تومان برآورد شده است.

فت فتو کرمان کرمان




خسارت‌ سیلاب به کشاورزی و دام شهربابک و سیرجان

منبع: باشــگاه خبرنگاران
? خسارت‌ سیلاب به کشاورزی و دام شهربابک و سیرجان