ایلان ماسک: تا زمانی که مشکل بدهی ملی آمریکا حل نشود، دلار ارزشی نخواهد داشت

به گزارش نذیر کرمان، ایلان ماسک، میلیاردر مشهور آمریکایی و مالک شرکت‌های اسپیس ایکس و تسلا، در توییتی هشدار داد که تا زمانی که مشکل بدهی ملی دولت آمریکا حل نشود، دلار ارزشی نخواهد داشت. ماسک در توییتر خود نوشت: “ما باید در مورد بدهی ملی خود کاری انجام دهیم وگرنه دلار ارزشی نخواهد داشت.” […]

به گزارش نذیر کرمان، ایلان ماسک، میلیاردر مشهور آمریکایی و مالک شرکت‌های اسپیس ایکس و تسلا، در توییتی هشدار داد که تا زمانی که مشکل بدهی ملی دولت آمریکا حل نشود، دلار ارزشی نخواهد داشت.

ماسک در توییتر خود نوشت: “ما باید در مورد بدهی ملی خود کاری انجام دهیم وگرنه دلار ارزشی نخواهد داشت.”

اظهارات ماسک در حالی مطرح می‌شود که پیش از این، صندوق بین‌المللی پول بر خلاف روال معمول به طور مستقیم از دولت آمریکا انتقاد کرده و هشدار داده بود که عملکرد این کشور در میان اقتصادهای پیشرفته تا حدی ناشی از یک سیاست مالی ناپایدار بوده است.

این صندوق در گزارش سالانه خود موسوم به “چشم‌انداز اقتصاد جهانی” اعلام کرد که هزینه‌کردهای بیش از حد واشنگتن، خطر افزایش تورم و تضعیف ثبات بلندمدت مالی در سراسر جهان را به همراه دارد.

بر اساس گزارش دفتر بودجه کنگره، انتظار می‌رود بدهی دولت آمریکا تا سال ۲۰۳۳ به ۴۵.۷ تریلیون دلار یا ۱۱۴ درصد تولید ناخالص داخلی برسد که این رقم در پایان سال ۲۰۲۳، ۹۷ درصد بود.

افزایش بدهی ملی آمریکا نگرانی‌های زیادی را در میان اقتصاددانان و مردم این کشور ایجاد کرده است. برخی از کارشناسان معتقدند که این بدهی می‌تواند به رکود اقتصادی و تورم بالا منجر شود.

دولت آمریکا در تلاش است تا با افزایش مالیات و کاهش هزینه‌ها، به تدریج بدهی خود را کاهش دهد. با این حال، این اقدامات با مخالفت برخی از مردم و نمایندگان کنگره روبرو شده است.

هنوز مشخص نیست که چه زمانی و چگونه مشکل بدهی ملی آمریکا حل خواهد شد. اما اظهارات ایلان ماسک و سایر منتقدان، نشان می‌دهد که این موضوع به یک چالش بزرگ برای دولت آمریکا تبدیل شده است.

کلمات کلیدی: ایلان ماسک، بدهی ملی آمریکا، دلار، صندوق بین‌المللی پول، اقتصاد جهانی، تورم، ثبات مالی، دفتر بودجه کنگره، رکود اقتصادی

تا مشکل بدهی آمریکا حل نشود دلار ارزشی ندارد

منبع: بــرنا
? تا مشکل بدهی آمریکا حل نشود دلار ارزشی ندارد