جهاددانشگاهی علم و صنعت در مسیر بومی‌سازی فناوری‌های انرژی‌های تجدیدپذیر

به گزارش نذیر کرمان، در نشست مشترک دکتر روشن، رئیس سازمان جهاددانشگاهی علم و صنعت، و دکتر کمانی، معاون وزیر نیرو و رئیس سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی (ساتبا)، موضوع گسترش فعالیت‌های سازمان جهاددانشگاهی علم و صنعت در زمینه انرژی‌های خورشیدی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت. در این جلسه، دکتر روشن در […]

به گزارش نذیر کرمان، در نشست مشترک دکتر روشن، رئیس سازمان جهاددانشگاهی علم و صنعت، و دکتر کمانی، معاون وزیر نیرو و رئیس سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی (ساتبا)، موضوع گسترش فعالیت‌های سازمان جهاددانشگاهی علم و صنعت در زمینه انرژی‌های خورشیدی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

در این جلسه، دکتر روشن در خصوص فعالیت‌های این سازمان در زمینه بومی‌سازی فناوری اینورترهای خورشیدی توان بالا توضیحاتی ارائه داد. وی همچنین از برنامه‌های گسترده این سازمان برای توسعه فعالیت‌های فناورانه در زمینه انرژی خورشیدی در سال جاری خبر داد.

رئیس سازمان جهاددانشگاهی علم و صنعت با اشاره به ظرفیت‌سازی ۱۰۰۰ مگاواتی این سازمان برای طراحی و ساخت اینورتر، ترانس، تابلوهای برق و سازه‌های فلزی نیروگاه‌های خورشیدی، اعلام کرد که جهاددانشگاهی آماده همکاری با پیمانکاران بخش خصوصی و دولتی جهت تأمین تجهیزات این نیروگاه‌ها است.

وی همچنین از آمادگی این سازمان برای تحویل اولین اینورتر مگاواتی تا دو ماه آینده به ساتبا خبر داد. دکتر روشن در ادامه گفت: جهاددانشگاهی در راستای شعار سال “جهش تولید با مشارکت مردم” راه اندازی خط تولید اینورتر، ترانس و سازه‌های فلزی را در اولویت کاری خود قرار داده است.

معاون وزیر نیرو و رئیس ساتبا نیز ضمن استقبال از طرح‌ها و برنامه‌های جهاددانشگاهی علم و صنعت، ابراز امیدواری کرد که این سازمان با توجه به توانمندی‌ها و سابقه موفق خود در زمینه بومی‌سازی فناوری و ساخت تجهیزات، گام‌های موثری در حوزه تولید تجهیزات نیروگاه‌های خورشیدی و ایجاد زنجیره بومی‌سازی فناوری‌های مورد نیاز کشور در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر بردارد.

دکتر کمانی همچنین حمایت خود را از فعالیت‌های جهاددانشگاهی در این زمینه اعلام کرد. وی تأکید کرد که شرکت‌های سازنده نیروگاه ملزم به استفاده از ظرفیت ایجاد شده در جهاددانشگاهی علم و صنعت هستند تا در راستای شعار سال مقام معظم رهبری، کشور از واردات اینورتر و ترانس بی‌نیاز شود.

رئیس ساتبا در پایان این نشست، بر حمایت همه جانبه این سازمان از جهاددانشگاهی علم و صنعت برای بومی‌سازی فناوری و تولید اینورتر و ترانس مورد نیاز نیروگاه‌های تجدیدپذیر تأکید کرد.

کلمات کلیدی: جهاددانشگاهی علم و صنعت، انرژی‌های تجدیدپذیر، نیروگاه‌های خورشیدی، اینورتر، ترانس، بومی‌سازی فناوری، ساتبا، دکتر روشن، دکتر کمانی

بومی‌سازی اینورترهای نیروگاه های تجدیدپذیر

منبع: بــرنا
? بومی‌سازی اینورترهای نیروگاه های تجدیدپذیر