خبرنگاران، سربازان خط مقدم آوردگاه توسعه امنیت فرهنگی جامعه هستند

یدالله موحد ضمن اشاره به ابعاد و وجوه امنیت گفت: خبرنگاران، سربازان خط مقدم آوردگاه توسعه امنیت فرهنگی جامعه به شمار می روند و از این رو نقش بسیار مهمی را بر عهده دارند. به گزارش فت فتو؛ یدالله موحد رئیس کل دادگستری استان کرمان در دیدار با مدیرکل و اعضای شورای معاونین صدا و […]

یدالله موحد ضمن اشاره به ابعاد و وجوه امنیت گفت: خبرنگاران، سربازان خط مقدم آوردگاه توسعه امنیت فرهنگی جامعه به شمار می روند و از این رو نقش بسیار مهمی را بر عهده دارند.

به گزارش فت فتو؛ یدالله موحد رئیس کل دادگستری استان کرمان در دیدار با مدیرکل و اعضای شورای معاونین صدا و سیمای کرمان به مناسبت روز خبرنگار گفت:  امروز در دنیا اتفاقاتی در حال وقوع است و عده ای تلاش می کنند که فرهنگ جهانی را در فرهنگ غربی خلاصه کرده و سایر فرهنگ ها را به عنوان خرده فرهنگ معرفی نمایند و در این رابطه باید توجه داشت که فرهنگ هایی در برابر این هجوم تاب می آورند که مبانی قوی و محکمی مانند دین مبین اسلام داشته باشند و در این راستا رسانه ملی و سایر رسانه ها وظیفه دارند به نحوی از استقلال فرهنگی و ارزش های مادی و معنوی جامعه و نظام صیانت کنند. 
وی ضمن گرامیداشت ۱۷ مردادماه و روز خبرنگار، اظهارداشت: خبرنگاران، مجاهدان عرصه اطلاع رسانی و آگاهی بخشی هستند که با فعالیت های شبانه روزی خود به نحوی فعالیت دارند که مردم از مزایای تلاش های این عزیزان برخوردار هستند.
نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان تاکید کرد: مدیریت، کارکنان و خبرنگاران صدا و سیمای مرکز کرمان در برنامه های مختلف از جمله در بزرگداشت هفته قوه قضاییه همکاری بسیار خوبی با مجموعه قضایی داشته و دارند که این همراهی ها جای تقدیر دارد.
موحد، کار در حوزه رسانه ها از جمله در صدا و سیما را بسیار دشوار توصیف کرد و ادامه داد: بخشی از وظایف قوه قضاییه و صدا و سیما از جمله در پیشگیری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی و توسعه امنیت مشترک است.
وی گفت: نبرد فرهنگی، عرصه خطیری است و تلاش می کنیم تا امنیت پایدار فرهنگی را در کشور محقق کنیم و دستگاه قضایی نیز به نوبه خود در این راستا بر مبنای وظایف تعیین شده، تلاش می کند.
رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به برد گسترده صدا و سیما،  اظهارداشت: رویکرد پیشگیری از آسیب ها و ناهنجاری های اجتماعی باید در برنامه های تولیدی صدا و سیمای مرکز کرمان هر چه بیشتر مد نظر قرار گیرد تا وجهه نرم افزاری امنیت اجتماعی در برنامه ها پررنگ تر شود.
موحد یادآور شد: اقدامات رسانه ای می تواند یک مساله جزئی را به یک مساله ملی تبدیل کند و در مقابل همچنین می تواند مسائل بزرگ را کوچک و خرد مطرح کند و از این رو ممکن است عدم توجه لازم و تخصصی به تولیدات رسانه ای، موجب انتقال شگردهای ارتکاب جرم شود و از این رو رسانه ملی باید بسیار دقت کند که پیام های منتقل شده به جامعه پیشگیرانه باشد.
وی گفت: دستگاه قضایی به عنوان متولی پیشگیری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی انتظار دارد که این حوزه به صورت ویژه ای مد نظر فعالان رسانه ای به ویژه در حوزه صدا و سیما قرار گیرد. 
رئیس کل دادگستری استان کرمان تصریح کرد: هشدارها و آگاهی بخشی های به موقع صدا و سیما و سایر رسانه ها در پیشگیری از اتفاقات ناگوار و جرایم بسیاری تاثیر داشته است که در قالب آمارهای کمّی نمی توان این موارد را بیان کرد اما اثربخشی این فعالیت ها در جامعه ملموس است.
موحد گفت: مطالبه گری های صدا و سیما ممکن است مشکلات و دشواری هایی را برای مدیران ایجاد کند اما از آنجا که در راستای تامین حق و حقوق مردم انجام می شود، بسیار ارزشمند است.

انتهای پیام/امیر



منبع:آرمان
? خبرنگاران، سربازان خط مقدم آوردگاه توسعه امنیت فرهنگی جامعه هستند