پرونده جانبازان حادثه تروریستی کرمان به‌زودی تمام می‌شود

مدیرکل حقوقی بنیاد شهید کشور در خصوص پرونده شهدا و جانبازان حادثه تروریستی کرمان گفت: پرونده‌های باقی‌مانده به‌زودی خاتمه می‌یابد. به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه خبری نذیر کرمان؛ حمید توسلی امروز در همایش حقوق شهروندی و تشکل‌های شاهد و ایثارگر که در هتل آسمان برگزار شد، گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران در اقدامی بی‌سابقه برای […]



مدیرکل حقوقی بنیاد شهید کشور در خصوص پرونده شهدا و جانبازان حادثه تروریستی کرمان گفت: پرونده‌های باقی‌مانده به‌زودی خاتمه می‌یابد.

به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه خبری نذیر کرمان؛ حمید توسلی امروز در همایش حقوق شهروندی و تشکل‌های شاهد و ایثارگر که در هتل آسمان برگزار شد، گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران در اقدامی بی‌سابقه برای اولین بار فرآیند احراز شهادت را کم‌تر از ۱۰ روز پس از حادثه تروریستی کرمان انجام داد.

مدیرکل حقوقی و معاضدت قضایی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور افزود: این در حالی است که در کمیسیون‌های احراز بنیاد هنوز پرونده‌هایی از زمان جنگ و دهه ۷۰ مفتوح است.

توسلی همچنین از پایان فرآیند بررسی پرونده جانبازی مجروحان مشمول این حادثه در آینده نزدیک خبر داد.

وی در ادامه به مسئله حقوق شهروندی ایثارگران پرداخت و با بیان اینکه تلاش زیادی در این زمینه انجام شده است، گفت: با وجود همه مسائل اما حقوق والدین شهدا را در قانون بودجه ۱۴۰۳ به ۱/۵ برابر حقوق کارمندان دولت رساندیم.

مدیرکل حقوقی و معاضدت قضایی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور سپس به نکاتی راجع به معاضدت قضایی ایثارگران پرداخت و اظهار کرد: علی‌رغم اینکه ۱۲ سال از تصویب قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران می‌گذرد اما آئین‌نامه‌ لازم در این باره وجود ندارد.

وی ارائه بیش از هزار و ۵۳۰ میز خدمت معاضدت قضایی در کل کشور و در ایام نزدیک به روز شهید در اسفندماه گذشته را اقدام قائل توجهی خواند.

منبع: شبستان

انتهای خبر/کارگرزاده 


پرونده جانبازان حادثه تروریستی کرمان به‌زودی تمام می‌شود

اخبار کرمان
اخبار کرمان و شهرستان ها

منبع:آرمـان
? پرونده جانبازان حادثه تروریستی کرمان به‌زودی تمام می‌شود