انتقاد رئیس اتاق بازرگانی کرمان از عملکرد وزارت میراث فرهنگی در معرفی استان

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان در نشستی با اصحاب رسانه، عملکرد وزارت میراث فرهنگی در معرفی این استان را مورد انتقاد قرار داد. سیدمهدی طبیب‌زاده با بیان اینکه کرمان با وجود ظرفیت‌های گردشگری فراوان، آنطور که باید به دنیا شناخته نشده است، گفت: “وظیفه وزارت میراث فرهنگی است که کرمان را […]

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان در نشستی با اصحاب رسانه، عملکرد وزارت میراث فرهنگی در معرفی این استان را مورد انتقاد قرار داد.

سیدمهدی طبیب‌زاده با بیان اینکه کرمان با وجود ظرفیت‌های گردشگری فراوان، آنطور که باید به دنیا شناخته نشده است، گفت: “وظیفه وزارت میراث فرهنگی است که کرمان را معرفی کند. سوال اینجاست که با این همه ظرفیت، جایگاه کرمان در صنعت گردشگری کجاست؟”

طبیب‌زاده با تاکید بر ضرورت معرفی واقعی و متفاوت کرمان، اظهار کرد: “باید حلقه‌های گردشگری در استان کرمان شکل بگیرد و رسانه‌ها این استان را با تمام زیبایی‌ها و داشته‌هایش به جهانیان معرفی کنند.”

رئیس اتاق بازرگانی کرمان با اشاره به نقش گردشگری در رونق اقتصادی استان، گفت: “برای رونق اقتصاد گردشگری کرمان، به ورود گردشگران داخلی و خارجی نیاز داریم. برگزاری جشنواره ملی چند رسانه‌ای میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی می‌تواند در این زمینه بسیار موثر باشد.”

وی در ادامه از رسانه‌های استان خواست تا در برگزاری این جشنواره همکاری فعال داشته باشند. طبیب‌زاده همچنین تاکید کرد که برای برگزاری این جشنواره، همکاری و همدلی همه نهادها و سازمان‌ها ضروری است.

رئیس اتاق بازرگانی کرمان در پایان سخنان خود از صاحب‌نظران خواست تا راهکارهای مناسبی برای تولید محتوای جذاب و تاثیرگذار در مورد کرمان ارائه دهند تا گردشگران بیشتری به این استان جذب شوند.

انتقادهای طبیب‌زاده از عملکرد وزارت میراث فرهنگی در حالی مطرح می‌شود که کرمان به عنوان یکی از استان‌های تاریخی و فرهنگی ایران، از جاذبه‌های گردشگری فراوانی برخوردار است. با این حال، به نظر می‌رسد این استان آنطور که باید در سطح ملی و بین‌المللی شناخته نشده و در نتیجه، از سهم کافی در صنعت گردشگری کشور بهره نمی‌برد.

امیدواریم با تلاش مسئولان و فعالان حوزه گردشگری، شاهد معرفی هر چه بهتر کرمان و رونق گردشگری در این استان باشیم.

کلمات کلیدی: کرمان، گردشگری، میراث فرهنگی، وزارت میراث فرهنگی، اتاق بازرگانی، سیدمهدی طبیب‌زاده، جشنواره ملی چند رسانه‌ای، رسانه‌ها، رونق اقتصادی، جذب گردشگر، معرفی استان

کوتاهی در معرفی استان کرمان قابل قبول نیست

منبع: ایـسنا
? کوتاهی در معرفی استان کرمان قابل قبول نیست