جشنواره زعفران در قطب تولید استان کرمان برگزار شد

نذیر کرمان/کرمان جشنواره زعفران امروز ۱۴ آبان ماه در روستای دشتخاک شهرستان زرند برگزار شد. سیدرضا حسینی نژاد فرماندار زرند با قدردانی از برگزارکنندگان این جشنواره اظهار کرد: برندسازی زعفران و فرآوری و صادرات این محصول ارزشمند در دستور کار شهرستان زرند قرار گرفته است . وی با اشاره به استقبال خوب کشاورزان منطقه و […]

نذیر کرمان/کرمان جشنواره زعفران امروز ۱۴ آبان ماه در روستای دشتخاک شهرستان زرند برگزار شد.

سیدرضا حسینی نژاد فرماندار زرند با قدردانی از برگزارکنندگان این جشنواره اظهار کرد: برندسازی زعفران و فرآوری و صادرات این محصول ارزشمند در دستور کار شهرستان زرند قرار گرفته است .

وی با اشاره به استقبال خوب کشاورزان منطقه و درآمدزایی زعفران نسبت به دیگر محصولات پر آب، بر گسترش تولید محصولات کم آب‌بر از قبیل زعفران، زرشک،  گل محمدی،  کینوا و…  تاکید کرد .

همچنین محمدی مدیر جهاد کشاورزی زرند در این جشنواره اظهار کرد: در شهرستان زرند ۴۱۴ هکتار زمین کشاورزی زیر کشت زعفران قرار دارد که امسال بیش از دو تن زعفران از این زمین‌ها برداشت می‌شود .

وی با اشاره به کیفیت بالای زعفران تولید شده در مناطق کوهستانی زرد افزود: خاک حاصلخیز، کیفیت زعفران تولید شده در دهستان‌های دشتخاک، سربنان،  جرجافک و حتکن را افزایش داده و از لحاظ عطر و بو بسیار برتر از دیگر محصولات موجود در بازار است.

به گزارش نذیر کرمان، در جشنواره زعفران دشتخاک شهرستان زرند، قریب به ۱۰۰ غرفه صنایع دستی، گیاهان دارویی، غذاهای محلی، زعفران و مشتقات و انواع دمنوش و غذاهای گیاهی، میزبان قریب به ۱۰ هزار نفر شرکت کننده از سراسر استان بود.

در این نمایشگاه علاوه بر معرفی محصولات کشاورزی، آئین و رسوم عشایر به همراه موسیقی محلی به نمایش گذاشته شد.

روستای زیارتی و گردشگری دشتخاک در ۳۰ کیلومتری زرند واقع شده است.

انتهای پیام




جشنواره زعفران در قطب تولید استان کرمان برگزار شد

منبع: ایـسنا
? جشنواره زعفران در قطب تولید استان کرمان برگزار شد