خدمات ۳ ساله دولت سیزدهم در حوزه بهداشت و درمان کرمان

مهدی احمدی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان، با تسلیت شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور شهید کشورمان و همراهان شهید ایشان به خدمات سه ساله دولت سیزدهم در کرمان در حوزه بهداشت و درمان اشاره کرد و اظهار داشت: دولت آیت‌الله رئیسی با هدف خدمتگزاری بی‌منت به مردم، تمام قد در خدمت […]

مهدی احمدی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان، با تسلیت شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور شهید کشورمان و همراهان شهید ایشان به خدمات سه ساله دولت سیزدهم در کرمان در حوزه بهداشت و درمان اشاره کرد و اظهار داشت: دولت آیت‌الله رئیسی با هدف خدمتگزاری بی‌منت به مردم، تمام قد در خدمت مردم بود و نه تنها با این هدف به عرصه کار و تلاش پا نهاد که واقعاً این را در عمل ثابت کرد.

وی ادامه داد: در این دولت در چند محور شاهد اقدامات بی‌سابقه‌ای در زمینه بهداشت و درمان بودیم که این خدمات را می‌توان در حوزه طرح‌های عمرانی، دستگاه‌های سرمایه‌ای، جذب نیرو و تبدیل وضعیت نیروهای ایثارگر و دیگر خدمات بیان کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه در دولت سیزدهم در بحث دستگاه‌های سرمایه‌ای، چند دستگاه ام‌آر‌آی برای بیمارستان‌ها حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان تهیه و راه‌اندازی شد، ادامه داد: از همه مهمتر تهیه و راه‌اندازی دستگاه توموتراپی لوانرژی در مرکز آموزشی درمانی شفای کرمان بود.

وی با بیان اینکه این دستگاه با بهره‌گیری از فناوری به معالجه تومورها و سلول‌های سرطانی کمک می‌کند، افزود: با تهیه این دستگاه چرخه کامل تشخیص و درمان سرطان در جنوب شرق کشور تکمیل شد.

احمدی‌نژاد از تهیه دستگاه آنژیوگرافی، دستگاه سیتی آنژیوگرافی که تنها دستگاه سیتی آنژیوگرافی در بخش دولتی است و دستگاه اکوکاردیوگرافی چهار بعدی و دستگاه‌های متعدد و زیاد دیگر در دانشگاه علوم پزشکی کرمان خبر داد و گفت: معادل این دستگاه‌ها در تمام کشور توزیع شد و همه این اقدامات در بدترین شرایط تحریم انجام شده است.

وی با بیان اینکه در بحث طرح‌های عمرانی تعداد زیادی خانه بهداشت و مراکز بهداشتی در دولت سیزدهم در کرمان ساخته و افتتاح شد، بیان کرد: یکی از مهمترین طرح‌هایی که سال‌ها در کرمان انتظار آن را می‌کشیدیم بیمارستان جایگزین بیمارستان شفا بود که خوشبختانه کارهای مطالعاتی آن انجام و عملیات اجرایی آن آغاز شده و در حال حاضر در مرحله گودبرداری و اجرای عملیات قرار دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه خوابگاه ۷۰۰ نفره دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کرمان تا اول مهرماه به مرحله افتتاح می‌رسد، ادامه داد: بیمارستان شهربابک با سرعت در حال انجام است و بازسازی اتاق‌های عمل بیمارستان بافت، دانشکده پیراپزشکی و دانشکده مدیریت نیز یا تکمیل شده و یا در مرحله افتتاح و بهره‌برداری قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه سال‌ها با کمبود نیروی پرستاری و نیروهای پشتیبان مواجه بودیم، گفت: در این دولت موفق شدیم با جذب نیروهای پرستاری و دریافت مجوز برای جذب نیرو، بخش عمده‌ای از کمبود نیروی پرستاری خود را جبران کنیم و این روند در سال جاری ادامه دارد تا این کمبودها رفع شود؛ تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی ایثارگر ما نیز انجام شده و به استخدام رسمی در آمدند.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه خدمات خیلی مهمی چون بیمه سلامت برای همه ایرانیان فاقد بیمه انجام شد، عنوان کرد: رایگان شدن کامل خدمات درمانی کودکان زیر هفت سال، کاشت حلزون برای کودکان زیر چهار سال که ناشنوایی مادرزادی داشتند و انجام خدمات ناباروری با نرخ بسیار پایین از دیگر خدمات انجام شده در دولت سیزدهم است.

انتهای پیام/۵۱۱/




خدمات ۳ ساله دولت سیزدهم در حوزه بهداشت و درمان کرمان

منبع: تسنــیم
? خدمات ۳ ساله دولت سیزدهم در حوزه بهداشت و درمان کرمان