بیکاران از دوره‌های آموزشی استقبال نمی‌کنند

فردای‌کرمان – گروه اقتصاد: نخستین کنسرسیوم تخصصی مهارت‌آموزی و اشتغال در کرمان راه‌اندازی شد. معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان در این مراسم با بیان این‌که کرمان از یک استان معدنی در حال تبدیل به یک استان صنعتی‌ است گفت که به نیروهای ماهر در صنعت و معدن استان نیاز داریم و نیروهای مهار در […]

فردای‌کرمان – گروه اقتصاد: نخستین کنسرسیوم تخصصی مهارت‌آموزی و اشتغال در کرمان راه‌اندازی شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان در این مراسم با بیان این‌که کرمان از یک استان معدنی در حال تبدیل به یک استان صنعتی‌ است گفت که به نیروهای ماهر در صنعت و معدن استان نیاز داریم و نیروهای مهار در کرمان بیکار نمی‌مانند.

امیر حسن‌زاده همچنین با گلایه از عدم استقبال بیکاران از دوره‌های آموزشی تاکید کرد که باید فرهنگ کار در استان تقویت شود و جوانان وارد بازار کار شوند.

به گزارش فردای‌کرمان به نقل از فارس کرمان،وی ۲۱ آبان‌ماه در آیین راه‌اندازی نخستین کنسرسیوم اشتغال و فنی‌وحرفه‌ای کشور در دانشگاه شهید چمران کرمان اظهار کرد:«تیم اقتصادی استان کرمان با حضور مدیران دولتی،فعالان بخش خصوصی و افراد و صنایع و شرکت‌های مهم تشکیل شده است».

حسن‌زاده بیان کرد:«مهمترین مساله در استان کرمان بحث مهارت بود و کمیته مهارت را ذیل کارگروه اشتغال تشکیل دادیم و دانشگاه فنی و حرفه‌ای دبیر این کمیته شد».

وی با اشاره به دستاوردهای اقتصادی یک سال گذشته در استان کرمان یادآور شد:«نرخ بیکاری در استان کرمان به ۷ و ۴ دهم رسیده و از میانگین کشوری پایین‌تر است و رتبۀ کسب و کار استان هم از ۳۱ به ۱۲ رسیده است و این مهم همدلی تیم اقتصادی در استان کرمان را نشان می‌دهد».

وی از اکتشاف معادن،صنایع پایین‌دستی و مهارت به‌عنوان سه راهبرد استان کرمان نام برد و افزود:«تقویت دانشگاه فنی و حرفه‌ای در دستور کار تیم اقتصادی استان کرمان قرار دارد».

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان خواستار اعلام نیاز شرکت‌ها در زمینۀ نیروهای ماهر شد و بیان کرد:«کنسرسیوم اشتغال و فنی و حرفه‌ای کشور به‌صورت پایلوت در کرمان راه‌اندازی شد،زیرا استان کرمان هرچند در گذشته معدنی بوده،اما امروز به استان معدنی و صنعتی تبدیل شده است».

حسن‌زاده گفت:«به نیروهای ماهر در صنعت و معدن استان کرمان نیاز داریم و در این راستا ارتباط صنایع بزرگ و کوچک را دنبال کردیم،زیرا ارتباط بین شرکت مس با صنایع کوچک از قطعه‌ساز تا دیگر مجموعه‌ها کم بود».

وی از ایجاد پلتفرمی با موضوع معرفی صنایع کوچک به شرکت‌های بزرگ استان کرمان خبر داد و یادآور شد:«به شرکت‌های کوچک استان هم اعلام کرده‌ایم باید ‌آر اند دی «تحقیق و توسعه» را داشته باشند تا بتوانند نیازهای روز شرکت‌های بزرگ را تامین کنند».

معاون استاندار کرمان اظهار کرد:«آموزش‌ها را در استان کرمان با فنی و حرفه‌ای و جهاد کشاورزی دنبال کرده‌ایم و با همت شرکت ملی مس آموزش مهارت‌ها را در سازمان فنی و حرفه‌ای شروع کردیم و آموزش حفاری با کمک ایمیدرو در جنوب استان کرمان آغاز شده است و هنوز آموزش این ۲۲ نفر تمام نشده است،اما شرکت‌ها برای جذب این افراد آمده‌اند».

حسن‌زاده اضافه کرد:«اگر نیرویی در استان کرمان مهارت داشته باشد،بیکار نمی‌ماند و این گلایه را به بیکاران داریم که از دوره‌های آموزشی استقبال نمی‌کنند و باید فرهنگ کار باید در استان تقویت شود و جوانان وارد بازار کار شوند».

 وی با اشاره به اینکه نیروی انسانی یکی از پیوست‌های مهم است،خاطرنشان کرد:«حضور در کنسرسیوم اشتغال و فنی و حرفه‌ای برای شرکت‌ها بُرد است و باید برای تربیت نیروهای ماهر از دوره‌های کوتاه‌مدت،بورس‌های صنعتی و دانشگاهی استفاده شود».

حسن‌زاده با تاکید دوباره بر اینکه هر مجموعه‌ای امروز در نیرو سرمایه‌گذاری کند در آینده برنده است،گفت:«امروز در جنگ اقتصادی هستیم و اگر در کنسرسیوم اشتغال و فنی و حرفه‌ای به‌نتیجه برسیم توانسته‌ایم در این جنگ به پیروزی برسیم»./پ




بیکاران از دوره‌های آموزشی استقبال نمی‌کنند

منبع:خبر کرمان
?

بیکاران از دوره‌های آموزشی استقبال نمی‌کنند

:اخبار استان کرمان – اقتصادی