بانک های از بنگاه داری به سمت خلق بنگاه بروند / سردار سلیمانی نمونه بارز مدیریت جهادی و خلاق بود

سید احسان خاندوزی گفت: امروز جای مدیری که در عین عقلانیت، شجاعانه و کارشناسانه در اقتصاد کار می‌کند و مدیریت اقتصادی دارد، خالی است و حاج قاسم نمونه بارز این مدیریت بود. به گزارش” فت فتو “سید احسان خاندوزی در آئین آغاز عملیات احداث شهرک زنجیره فوتوولتاییک انرژی های تجدیدپذیر ایران گروه نوران انرژی با […]

سید احسان خاندوزی گفت: امروز جای مدیری که در عین عقلانیت، شجاعانه و کارشناسانه در اقتصاد کار می‌کند و مدیریت اقتصادی دارد، خالی است و حاج قاسم نمونه بارز این مدیریت بود.

به گزارش” فت فتو “سید احسان خاندوزی در آئین آغاز عملیات احداث شهرک زنجیره فوتوولتاییک انرژی های تجدیدپذیر ایران گروه نوران انرژی با مشارکت بانک ملی ایران در خصوص این پروژه، گفت: در نقطه چرخش و تحول به لحاظ کیفی قرار داریم، مسیر نویی  را آغاز کردیم، این مسیر نو برکات زیادی نه فقط برای بخش انرژی بلکه برای اقتصاد ایران دارد.

وی افزود: بانک ملی و شبکه بانکی کشور هم سهم موثری در این نقطه چرخش دارند که پروژه سل های خورشیدی ماهان نمونه بارز آن است‌ که بانک ملی خلق بنگاه کرده است و بعد از مقاوم شدن از پروژه های مورد حمایت خارج می شود و عملا بنگاه داری نمی کند.

وزیر اقتصاد بیان کرد: تجلیل واقعی از مقام حاج قاسم سلیمانی باید داشت زیرا کسی بود که مدیریتی شجاعانه و تحول‌گرانه و مخلص گرایانه را محقق کرد و به ما نوع مسئولیت اجرایی را آموزش داد تا در مسیر مدیریت اجرایی بتوانیم مانند وی عمل کنیم.

خاندوزی تاکید کرد: امروز مدیر محافظه کار که به استقبال خطر نمی‌رود و مسیر نو را انتخاب نمی کند و از ریسک می هراسد، برای کشور مفید نیست زیرا بن بست شکنی نمی کند و راه اقتصاد را توسعه نمی دهد.

وی افزود: امروز جای مدیری که در عین عقلانیت، شجاعانه و کارشناسانه در اقتصاد کار می‌کند و مدیریت اقتصادی دارد، خالی است و حاج قاسم نمونه بارز این مدیریت بود.

وزیر اقتصاد ادامه داد: در برخی محافل از سخت گیری‌های غیرضرور برخی از نهادها انتقاد می‌کنیم، این اقدام سبب شده است که جرات مدیران برای اتخاذ تصمیمات بزرگ در چارچوب قانون گرفته سود و این  جسارت زدایی از مدیران اقتصادی کشور متاسفانه مسیرهای پیشرفت را کند و قلم های مدیران اجرایی کشور را لرزان کرده است.

خاندوزی تاکید کرد: در عرصه تولید کشور در ۶ ماه گذشته قریب ۱۱۳ هزار فعال اقتصادی بدون حتی یکبار مراجعه به هیچ دستگاهی و ارائه هیچ مدرکی توانسته‌اند مجوزهای کسب و کار خود را به صورت برخط دریافت کنند و این عدد در سال قبل صفر بود؛ هر چند سرعت کم است اما تحول آغاز شده است.

وی اظهار کرد: در استان کرمان در ماه های گذشته ۵۹۰ پروژه در قالب تسهیلات تبصره ۱۸ داشتیم و این بار مانند گذشته پول پاشی کور و بدون نظارت مبنای کار ما نیست بلکه در مجاری شفاف و دقیقی انجام می شود و از نهادهای اشتغال زا که در مویرگ‌های شهرستان‌ها و روستاها برای نظارت استفاده می کنیم تا به صورت متناوب هر ماه‌ پروژه ها رصد شوند و درصد خطا کاهش یابد.

وزیر اقتصاد به حوزه توزیع درآمدها اشاره کرد و گفت: در استان کرمان در ۶ ماهه اخیر ۵۶۰ میلیارد تومان از محل مالیات به حساب شهرداری ها و دهیاری ها بازگشت داده شده و مبالغ قابل توجهی نیز تحت عنوان عوارض الایندگی ها به استان ها پرداخت شده است.

 خاندوزی ادامه داد: در برنامه هفتم توسعه باید تصمیمی مهم و سرنوشت ساز بگیریم زیرا از منظر ما کشوری که دچار تنگناهای تحریمی است و دولت هم قصد دارد که  از وابستگی خود به نفت کم کند زیرا با این شرایط توان کمتری در نقش آفرینی کمتری در حوزه عمرانی و سرمایه‌گذاری داریم، اما باید از همه ظرفیت‌های خود اعم از منابع تامین مالی و … استفاده کند.

وی اذعان کرد:استراتژی  ما در بنگاه زایی بانک ها باید این باشد که همان گونه که زمان بندی همکاری بانک ها با افتتاحیه ها انجام میشود در طرح های تحت حمایت باید زمان خروج بانک ها هم مشخص شود تا بانک ها بیش از زمان مورد نیاز در طرح های مورد اجرا نمانند و طرح جدید را کلید بزنند.

سید احسان خاندوزی در پایان خاطر نشان کرد: از بانک های خصوصی نیازمند چنین همراهی هستیم و نسبت تسهیلات به سپرده‌های بانک‌های خصوصی به میزانی که از منابع استان‌ها استفاده می‌کنند، اصلا مناسب نیست البته چند بانک خصوصی مسئولیت پذیر در کشور  هم داریم.

وی در پایان به بانک هایی که سود پرداخت تسهیلات آنها بسیار بالا است تاخت و گفت: این زیبنده نیست که در استان کرمان پرداخت تسهیلات با سودهای ۱۸، ۱۵ و ۱۱ درصد پرداخت شود و این قانون در بانک مرکزی باید اصلاح و مورد بررسی قرار گیرد.

انتهای پیام/




بانک های از بنگاه داری به سمت خلق بنگاه بروند / سردار سلیمانی نمونه بارز مدیریت جهادی و خلاق بود

منبع:آرمـان
? بانک های از بنگاه داری به سمت خلق بنگاه بروند / سردار سلیمانی نمونه بارز مدیریت جهادی و خلاق بود