۱۸ هزار شغل برای مددجویان کمیته امداد در کرمان ایجاد شده است

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره)کشور گفت: از ۲۴ هزار و ۵۱ شغل متعهد شده در کمیته امداد کرمان ، ۱۸ هزار شغل ایجاد شد. به گزارش سرویس اقتصادی «فت فتو» به نقل از خبرگزاری تسنیم ،سیدمرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شامگاه گذشته در جمع‌خبرنگاران با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان به‌ویژه شهید سپهبد قاسم […]

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره)کشور گفت: از ۲۴ هزار و ۵۱ شغل متعهد شده در کمیته امداد کرمان ، ۱۸ هزار شغل ایجاد شد.

به گزارش سرویس اقتصادی «فت فتو» به نقل از خبرگزاری تسنیم ،سیدمرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شامگاه گذشته در جمع‌خبرنگاران با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان به‌ویژه شهید سپهبد قاسم سلیمانی اظهار داشت: در آستانه دهه مبارک فجر و ایام تاسیس کمیته امداد قرار داریم و از دغدغه‌های مهم حضرت امام خمینی (ره) کمک به محرومان در جامعه بود؛ امام راحل ۲۲ روز بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و در آن بحران‌ها و مشکلات بعد از به پیروزی رسیدن انقلاب، در ۱۴ اسفند سال ۵۷ دستور تاسیس نهاد کمیته امداد را صادر کردند.

وی با بیان اینکه ماموریت اصلی کمیته امداد امام خمینی (ره) توانمندسازی مددجویان است، گفت: با نهادینه کردن فرهنگ نیکوکاری و احسان در کشور ما قدم‌های بزرگی برای کمک به نیازمندان برداشته شده است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه تمام تلاش خود را گذاشتیم که مددجویان کمیته امداد به چرخه اشتغال و تولید برگردند، افزود: مقام معظم رهبری در اواخر سال ۹۸ ماموریت ویژه توانمندسازی را به کمیته امداد امام (ره) دادند.

وی با بیان اینکه توانمندسازی مددجویان کمیته امداد در سه محور در برنامه است، ادامه داد: اشتغال، مسکن و خودباوری و خوداتکایی سه رکن توانمندسازی در کمیته امداد امام خمینی (ره) است.

وجود ۹ هزار و ۱۶۰ یتیم و بیش از ۱۳ هزار کودک محسنین در کرمان

بختیاری با اشاره به اینکه استان کرمان مردم بسیار نیکوکاری دارد و به معنای واقعی به دیار کریمان معروف است، بیان کرد: ۹ هزار و ۱۶۰ یتیم و بیش از ۱۳ هزار کودک محسنین در استان کرمان وجود دارد که تحت پوشش کمیته امداد هستند.

وی با بیان اینکه ۶۶ هزار و ۴۱۸ حامی یتیمان در استان کرمان با ما همکاری دارند، گفت: در سال گذشته در قالب طرح اکرام ۱۲۰ میلیارد و ۷۱۱ میلیون تومان کمک مردم کرمان به یتیمان بوده است که باید دست این مردم را بوسید.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه در ده ماهه اول امسال ۱۰۲ میلیارد و ۳۶۰ میلیون تومان کمک مردم استان کرمان به کمیته امداد بوده که رشد قابل توجهی داشته است، افزود: در سال ۱۴۰۰ مجموع کمک‌های مردمی در دو بخش نقدی و جنسی مبلغ ۲۶۵ میلیارد و ۴۴۶ میلیون تومان بوده و امسال این عدد تا کنون به ۲۳۹ میلیارد و ۳۶۴ میلیون تومان رسیده است.

وی با بیان اینکه در سال جاری ۵۰۰ هزار اشتغال باید در سطح کشور ایجاد کنیم که تعهد کمیته امداد در شورای عالی اشتغال کشور به ریاست رئیس جمهور بوده است، ادامه داد: ۲۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی کمیته امداد برای سال جاری در نظر گرفته شده است.

بختیاری با اشاره به اینکه تاکنون حدود ۳۰۰ هزار شغل توسط کمیته امداد کشور ایجاد شده و ۱۸ هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی نیز پرداخت شده است، گفت: در استان کرمان در سال گذشته ۱۲ هزار و ۷۳۸ فرصت شغلی سهمیه استان کرمان بوده که بیش از ۱۵ هزار شغل در استان ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه در سال جاری تعهد اشتغال کمیته امداد استان کرمان ۲۴ هزار و ۵۱ شغل بوده است که تاکنون حدود ۱۸ هزار شغل ایجاد شده است، افزود: ۷۴ درصد تسهیلات کمیته امداد از بانک‌های عامل کشور جذب شده و به کارآفرینان و سرمایه‌گذارانی که بتوانند ۲۰ مددجوی کمیته امداد را به اشتغال بگیرند تسهیلات ۴ میلیارد تومانی پرداخت می‌شود.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه اشتغال خانگی در اولویت کمیته امداد است و برنامه ما است برای زنان سرپرست خانوار در داخل خانه کار ایجاد کنیم و رسالت مادر بودن این قشر در خانه نیز حفظ شود، گفت: از خیرین درخواست داریم در ایجاد اشتغال خانگی کمیته امداد را یاری کنند.

وی با بیان اینکه پروانه ساختمان برای مددجویان کمیته امداد و خرید انشعاب برق، آب و گاز رایگان است، ادامه داد: ۱۰ هزار واحد مسکونی روستایی مددجویان کمیته امداد تا پایان اسفند در کشور افتتاح می‌شود.

بختیاری با اشاره به اینکه کمیته امداد ۳۶۰ هزار واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در تفاهمنامه با وزارت راه و شهرسازی در کل کشور می‌سازد، افزود: ۹۶۴ واحد مسکونی روستایی در سطح استان کرمان در حال احداث است که تا پایان سال ۱۴۰۱ به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه بیش از ۴۲ هزار جهیزیه برای زوجین نیازمند در سطح کشور توزیع می‌شود، افزود: این جهیزیه در آستانه ولادت سراسر نور حضرت علی (ع) و روز پدر توزیع می‌شود و جهیزیه در نظر گرفته شده پنج قلم کالا شامل یخچال، گاز، ماشین لباسشویی، فرش و جاروبرقی است که در این مرحله دو هزار سری جهیزیه بین نیازمندان استان کرمان توزیع می‌شود.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه در سطح استان کرمان ۴۵۰ مرکز نیکوکاری داریم که ۲۶۸ مرکز در سطح مساجد استان فعالیت می‌کنند، بیان کرد: ۵۱ هزار و ۳۲۵ دانش‌آموز و ۳ هزار و ۲۰۰ دانشجو و ۳۰۰ طلبه و ۴۲۵ نخبه تحصیلی تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) در سطح استان کرمان داریم.

شفاف‌سازی جمع‌آوری و هزینه کرد زکات در کشور بسیار اهمیت دارد

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) همچنین امروز در جلسه شورای زکات استان کرمان گفت: با پرداخت کامل زکات در کشور سالانه حداقل ۱۰ هزار میلیارد تومان کمک به نیازمندان می‌شود و شفاف‌سازی جمع‌آوری و هزینه کرد زکات در کشور بسیار اهمیت دارد.

سیدمرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) در این جلسه با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان به‌ویژه شهید سپهبد قاسم سلیمانی اظهار داشت: خوشا به حال آنهایی که توفیق ایثارگری و شهادت داشتند و پرچم انقلاب اسلامی را برافراشتند و در مسیر انقلاب از هیچ قدرتی نترسیدند.

وی با بیان اینکه قانون زکات در مجلس شورای اسلامی تصویب و ابلاغ شده و متاسفانه اجرای آیین نامه زکات کشور به هر دلیلی به تعویق افتاده است، گفت: زکات از واجبات مهم اسلام است که در قرآن کریم در کنار نماز از آن یاد شده است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه در حال حاضر شرح وظایف شورای مرکزی و استان‌ها تفکیک شده و بر شفاف‌سازی درآمد زکات تاکید شده است، گفت: رئیس شورای زکات در استان‌ها نماینده ولی‌فقیه است و در شهرستان‌ها ائمه جمعه این مسئولیت را به‌عهده دارند.

وی با بیان اینکه پیام مقام معظم رهبری به همایش زکات در سال ۱۳۹۶ اینگونه بود که در برابر زمان طلب عفو کردند، افزود: زکات طهارت مال است و اگر طهارت مال باشد، طهارت روح ایجاد می‌شود.

بختیاری با اشاره به اینکه با پرداخت کامل زکات در کشور سالانه حداقل ۱۰ هزار میلیارد تومان کمک به نیازمندان می‌شود، بیان کرد: در جلسه شورای مرکزی زکات از صدا و سیما گلایه شد که در ارتباط با زکات کار آنچنانی نشده است.

وی با بیان اینکه در تفاهم با سازمان تبلیغات اسلامی حدود ۴ هزار طلبه مستقل در روستاها در امر جمع‌آوری زکات همکاری می‌کنند، ادامه داد: شفاف‌سازی جمع‌آوری و هزینه کرد زکات در کشور بسیار اهمیت دارد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه کمیته امداد در امر اشتغال و توانمندسازی مددجویان تلاش می‌کند، گفت: این امکان وجود دارد که ۵۰ درصد اشتغال ما از غیرمددجویان باشد و این آمادگی وجود دارد که در پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به این افراد هم کمک کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان نیز در این جلسه با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان به‌ویژه سیدالشهدای جبهه مقاومت حاج قاسم سلیمانی اظهار داشت: اجرای امر زکات به‌عنوان یک فریضه واجب الهی کار بزرگی است که مایه برکت در جامعه است.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان با بیان اینکه حوزه ماموریتی زکات بسیار گسترده است، گفت: از تمام دست‌اندرکاران امر زکات در استان و کشور تشکر می‌کنم.

محمدمهدی فداکار استاندار کرمان در این جلسه با تبریک ایام پربرکت ماه رجب اظهار داشت: از خداوند می‌خواهیم که توفیق بهره‌مندی از فیوضات ماه با عظمت رجب را به همه ما بدهد.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان به‌ویژه شهید سپهبد قاسم سلیمانی افزود: زکات برکت مال است و آثار فردی و اجتماعی و اقتصادی در جامعه دارد و در آثار فردی زکات درمان بُخل است.

استاندار کرمان با بیان اینکه معمولاً افراد برای جدا کردن پول و ثروت از خود دچار مشکل هستند و زکات آن را برطرف می‌کند، گفت: از آثار اجتماعی زکات، دوستی و برادری بین مردم است و فقر را از بین می‌برد.

انتهای خبر/




۱۸ هزار شغل برای مددجویان کمیته امداد در کرمان ایجاد شده است

منبع:آرمـان
? ۱۸ هزار شغل برای مددجویان کمیته امداد در کرمان ایجاد شده است