بازسازی عتبات عالیات، تعظیم شعائر الهی و اقدامی جهادی

رئیس هیات امنای ستاد توسعه‌وبازسازی عتبات عالیات کرمان در همایشی با مدیران مدارس آموزش و پرورش ناحیه دو کرمان، حرم‌های مطهر ائمه(ع) را نمادهای تعظیم شعائر الهی دانست و خواستار تلاش جهادی برای بازسازی این مکان‌های مقدس شد. حجت‌الاسلام مهدی عرب‌پور با اشاره به آغاز برنامه‌ریزی شده ساخت‌وساز عتبات در عراق پس از سرنگونی رژیم […]

رئیس هیات امنای ستاد توسعه‌وبازسازی عتبات عالیات کرمان در همایشی با مدیران مدارس آموزش و پرورش ناحیه دو کرمان، حرم‌های مطهر ائمه(ع) را نمادهای تعظیم شعائر الهی دانست و خواستار تلاش جهادی برای بازسازی این مکان‌های مقدس شد.

حجت‌الاسلام مهدی عرب‌پور با اشاره به آغاز برنامه‌ریزی شده ساخت‌وساز عتبات در عراق پس از سرنگونی رژیم بعث به همت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، از حضور فعال استان‌های مختلف ایران در این امر سخن گفت.

وی به اقدامات انجام شده توسط استان کرمان در این زمینه اشاره کرد و گفت: این استان در گام اول، مسئولیت مهم لاغرسازی، مقاوم‌سازی و ترفیع گنبد حرم مطهر امام حسین(ع) در کربلا را بر عهده گرفت که با موفقیت به انجام رسید.

عرب‌پور همچنین از ساخت گنبد تل زینبیه در کرمان و حضور خادمان ستاد توسعه‌وبازسازی عتبات در کاظمین و سامرا خبر داد.

وی در پاسخ به برخی شبهه‌ها مبنی بر اولویت رسیدگی به نیازمندان داخلی به جای بازسازی عتبات، گفت: برافراشتن پرچم اهل‌بیت(ع)، بلندای گنبد و نمایان بودن گلدسته‌های حرم‌های مطهر، همواره خار چشم دشمنان بوده است.

امام جمعه موقت کرمان با بیان اینکه این نمادها، تعظیم شعائر الهی هستند و چه بسا کسانی که فقیرند ولی در حد توان پای کار بازسازی عتبات نیز هستند، به انگیزه‌های دینی و مذهبی این اقدام اشاره کرد.

وی همچنین به هجمه‌های تاریخی به حرمین مطهر در طول تاریخ و نقش بازدارندگی این نمادهای دینی و مذهبی پرداخت.

عرب‌پور با اشاره به نقش کلیدی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در دفاع از حرم‌ها و ناکام گذاشتن داعش، بر ضرورت تداوم تلاش جهادی برای بازسازی عتبات تاکید کرد.

وی عشق و محبت به اهل بیت(ع)، به ویژه امام حسین(ع) را عامل اصلی حضور نیروها در این عرصه دانست و با استناد به روایتی، شیعیان را از باقیمانده سرشت اهل بیت(ع) دانست.

رئیس هیات امنای ستاد توسعه‌وبازسازی عتبات عالیات کرمان در پایان سخنان خود، از عموم مردم برای مشارکت در این امر خیر و خداپسندانه دعوت کرد.

این خبر یادآور تعهد و اهتمام جمهوری اسلامی ایران به حفظ و بازسازی اماکن مقدس شیعیان در عراق است.

بازسازی عتبات عالیات نه تنها اقدامی فرهنگی و مذهبی، بلکه نمادی از مقاومت و ایستادگی در برابر دشمنان اسلام و تشیع است.

برای بازسازی عتبات باید جهادی وارد عرصه شویم

منبع: ایـسنا
? برای بازسازی عتبات باید جهادی وارد عرصه شویم