دختر جوان ساوجی با بلعیدن ابزار دندانپزشکی راهی بیمارستان شد!

به گزارش نذیر کرمان از مرکزی، یک اتفاق عجیب و خطرناک برای یک دختر جوان ۲۰ ساله در ساوه رخ داد. این دختر خانم که برای انجام کار دندانپزشکی به یکی از بیمارستان‌های خصوصی ساوه مراجعه کرده بود، به طور سهوی ابزار دندانپزشکی را بلعید و دچار درد شدید در ناحیه شکم شد. با وخیم […]

به گزارش نذیر کرمان از مرکزی، یک اتفاق عجیب و خطرناک برای یک دختر جوان ۲۰ ساله در ساوه رخ داد. این دختر خانم که برای انجام کار دندانپزشکی به یکی از بیمارستان‌های خصوصی ساوه مراجعه کرده بود، به طور سهوی ابزار دندانپزشکی را بلعید و دچار درد شدید در ناحیه شکم شد.

با وخیم شدن حال وی، او به سرعت به بیمارستان مدرس ساوه منتقل شد.

دکتر محمد رضا روحانی، فوق تخصص گوارش و کبد که در این خصوص صحبت می‌کرد، با اشاره به اهمیت زمان در چنین مواردی، اظهار داشت: “ابزار دندانپزشکی که توسط بیمار بلعیده شده بود، تیز و برنده بود و اگر اقدام سریعی انجام نمی‌شد، احتمال ورود آن به روده کوچک و ایجاد عوارض جبران‌ناپذیری وجود داشت.”

به گفته دکتر روحانی، قطر کم روده، احتمال سوراخ شدن آن را در صورت عدم خارج کردن سریع ابزار افزایش می‌داد و حتی می‌توانست منجر به مرگ بیمار شود.

با توجه به حساسیت موضوع و خطر بالای پارگی مری، معده و روده در حین خارج کردن ابزار، تیم پزشکی تصمیم به انجام عمل غیرتهاجمی با استفاده از آندوسکوپی و بدون نیاز به جراحی باز شکم گرفتند.

دکتر روحانی در ادامه افزود: “با وجود عدم وجود ابزار لازم برای اتصال به دستگاه آندوسکوپی و خارج کردن این جسم فلزی، تیم مجرب اتاق عمل با ابتکار و خلاقیت خود، این عمل را با موفقیت انجام دادند. چرا که عمل جراحی باز شکم برای خارج کردن ابزار، عوارض بسیار سنگین و غیرقابل جبرانی برای بیمار به همراه داشت.”

خوشبختانه حال عمومی بیمار مساعد گزارش شده و قرار است امروز از بیمارستان مرخص شود.

این اتفاق بار دیگر ضرورت دقت و توجه کادر پزشکی در حین انجام اعمال دندانپزشکی، به خصوص برای بیمارانی که سابقه بلعیدن اشیاء را دارند، را گوشزد می‌کند.

همچنین لازم است از تیم پزشکی بیمارستان مدرس ساوه به خاطر اقدام سریع، شجاعت و ابتکار عمل آنها در نجات جان این بیمار جوان تقدیر و تشکر کرد.

کلمات کلیدی: بلعیدن ابزار دندانپزشکی، عمل آندوسکوپی، بیمارستان مدرس ساوه، دکتر محمد رضا روحانی، نجات جان بیمار

خارج کردن ابزار ۱۳ سانتی دندان پزشکی از معده دختر ۲۰ ساله در ساوه

منبع: بــرنا
? خارج کردن ابزار ۱۳ سانتی دندان پزشکی از معده دختر ۲۰ ساله در ساوه