پلیس امنیت اقتصادی در یک ماه گذشته: رصد ۲۵۶۰ نفر ساعت، مسدودسازی ۴۳۴ تارنما و دستگیری ۲۷ مجرم

به گزارش نذیر کرمان، سردار حسین رحیمی، رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا، از اقدامات گسترده این پلیس در فضای مجازی برای مقابله با جرایم اقتصادی خبر داد. وی گفت که در راستای این اقدامات، طی یک ماه گذشته بیش از ۲۵۶۰ نفر ساعت پایش، کنترل و رصد در فضای مجازی انجام شده است که منجر […]


به گزارش نذیر کرمان، سردار حسین رحیمی، رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا، از اقدامات گسترده این پلیس در فضای مجازی برای مقابله با جرایم اقتصادی خبر داد. وی گفت که در راستای این اقدامات، طی یک ماه گذشته بیش از ۲۵۶۰ نفر ساعت پایش، کنترل و رصد در فضای مجازی انجام شده است که منجر به شناسایی و برخورد با متخلفان شده است.

در مهمترین اقدامات، ۳۳۴ تارنمای فعال در حوزه‌های مختلف اقتصادی از جمله قاچاق کالا، جرایم گمرکی، اخلال در بازار ارز، قمار، پولشویی و فروش داروهای غیرمجاز شناسایی و مسدود شدند. همچنین ۲۷ نفر از مجرمین فعال در این حوزه‌ها دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند.

سردار رحیمی در تشریح جزئیات این اقدامات گفت:

  • رصد و پایش: طی یک ماه گذشته، کارشناسان معاونت امنیت اقتصاد دیجیتال پلیس امنیت اقتصادی بیش از ۲۵۶۰ نفر ساعت اقدام به رصد و پایش فضای مجازی در حوزه‌های مختلف اقتصادی کرده‌اند.
  • مسدودسازی تارنماها: در این مدت، ۳۰۶ تارنمای فعال در حوزه اقتصادی و امور گمرکی رصد شدند که از این تعداد، ۱۲۸ تارنما به دلیل تخلف در زمینه جرایم اقتصادی، قاچاق کالا و جرایم گمرکی مسدود شدند.
  • مقابله با قاچاق: ۲۲۸ تارنما و صفحه فعال که به تبلیغ و فروش کالای قاچاق از جمله دخانیات، لوازم آرایشی، لوازم خانگی، لوازم الکترونیکی، قطعات یدکی، مواد شیمیایی، پوشاک و البسه اقدام می‌کردند، شناسایی و از فعالیت آنها جلوگیری شد.
  • مقابله با جرایم سایبری: ۷۸ تارنما و صفحه فعال در بستر اینترنت که اقدام به اخلال در بازار ارز، قمار و پولشویی و فروش داروهای غیرمجاز می‌کردند، شناسایی و از فعالیت آنها جلوگیری شد.
  • احضار مدیران صرافی‌های رمز ارز: ۶ نفر از مدیران صرافی‌های که دارای تراکنش مالی بالایی در حوزه رمز ارز بودند با هدف ساماندهی وضعیت رمز ارز احضار و موارد لازم با آنها مطرح شد.
  • تشکیل پرونده قضایی: برای گردانندگان صفحات متخلف در فضای مجازی ۲۴ پرونده قضایی تشکیل شده است.

اقدامات پلیس امنیت اقتصادی در فضای مجازی نشان‌دهنده عزم جدی این پلیس برای مقابله با جرایم اقتصادی در این حوزه است. با ادامه این اقدامات و همکاری سایر دستگاه‌ها، می‌توان شاهد کاهش چشمگیر این جرایم و رونق اقتصادی در کشور بود.

کلمات کلیدی: پلیس امنیت اقتصادی، جرایم اقتصادی، فضای مجازی، قاچاق کالا، ارز، قمار، پولشویی، داروهای غیرمجاز

انتهای پیام/

انسداد بیش از ۴۳۴ سایت و صفحه مجازی به دلیل جرائم اقتصادی

منبع: بــرنا
? انسداد بیش از ۴۳۴ سایت و صفحه مجازی به دلیل جرائم اقتصادی