بازدید ۱۳۰ ناظر بهداشتی از ترمینال‌های فرآوری پسته رفسنجان در فصل برداشت

نذیر کرمان/کرمان معاون سیاسی و امنیتی فرمانداری رفسنجان گفت: ۱۳۰ ناظر بهداشتی در فصل برداشت محصول، از ترمینال‌های فرآوری پسته رفسنجان بازدید می‌کنند. مجید دهقانی عصر ۲۷ مردادماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بر اساس پیش‌بینی‌ها بالغ بر ۲۰۰ هزار تن محصول پسته تازه قرار است در فصل برداشت محصول در رفسنجان از درختان چیده […]

نذیر کرمان/کرمان معاون سیاسی و امنیتی فرمانداری رفسنجان گفت: ۱۳۰ ناظر بهداشتی در فصل برداشت محصول، از ترمینال‌های فرآوری پسته رفسنجان بازدید می‌کنند.

مجید دهقانی عصر ۲۷ مردادماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بر اساس پیش‌بینی‌ها بالغ بر ۲۰۰ هزار تن محصول پسته تازه قرار است در فصل برداشت محصول در رفسنجان از درختان چیده و فرآوری شود.

وی افزود: برداشت این محصول از نیمه اول شهریور ماه آغاز می‌شود و تا یک ماه ادامه دارد که روزانه ۲۰ تا ۳۰ هزار کارگر در امر برداشت پسته دخیل هستند.

دهقانی بیان کرد: رعایت نکات بهداشتی در فرآوری این محصول در ترمینال‌های ضبط پسته مهم است تا از ایجاد آلودگی جلوگیری شود لذا ۵۰ کارشناس بهداشتی و ۸۰ بهورز از مراکز بهداشتی، کار نظارت و بازرسی از این مکان‌ها را بر عهده دارند.

وی عنوان کرد: ۷۰۰ ترمینال مکانیزه و حدود ۵۰۰۰ ترمینال ضبط  پسته سنتی در رفسنجان فعالیت دارند.

دهقانی تصریح کرد: برای برداشت این محصول بحث اسکان کارگران مطرح است که محل مناسبی برای آن‌ها در نظر گرفته‌اند و در بخش‌ها نیز دهیاری ها باید این مکان را تهیه و در اختیار کارگران قرار دهند.

معاون سیاسی و امنیتی فرمانداری رفسنجان همچنین از راه‌اندازی دستگاه اندازه‌گیری آلودگی هوا در رفسنجان تا مهرماه خبر داد و گفت: با راه‌اندازی این دستگاه میزان آلودگی هوا ثبت می‌شود و در آینده می‌توان نسبت به مقابله با این آلودگی‌ها تدابیر لازم را اندیشید.

انتهای پیام




بازدید ۱۳۰ ناظر بهداشتی از ترمینال‌های فرآوری پسته رفسنجان در فصل برداشت

منبع: ایـسنا
? بازدید ۱۳۰ ناظر بهداشتی از ترمینال‌های فرآوری پسته رفسنجان در فصل برداشت