برای تئاتر کودک خوراک خوب نداریم/ هنرمندان برای هدایت بچه‌ها به خط شوند

محمد مسلمی بازیگر تئاتر و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و جامعه نذیر کرمان درباره وضعیت تئاتر کودک و نوجوان گفت: شرایط تئاتر کودک مثل برنامه‌های کودک تلویزیون صفراست؛ یعنی اگر بخواهیم کودک و نوجوان را در نظر بگیریم که چقدر کار داریم و برایشان چه کار‌هایی کرده ایم، واقعا هیچ کاری نکردیم. بازیگر […]

محمد مسلمی بازیگر تئاتر و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و جامعه نذیر کرمان درباره وضعیت تئاتر کودک و نوجوان گفت: شرایط تئاتر کودک مثل برنامه‌های کودک تلویزیون صفراست؛ یعنی اگر بخواهیم کودک و نوجوان را در نظر بگیریم که چقدر کار داریم و برایشان چه کار‌هایی کرده ایم، واقعا هیچ کاری نکردیم.

بازیگر مجموعه خاطره انگیز«فیتیله، جمعه تعطیله» در ادامه افزود: بنابراین نتیجه چنین شرایطی این می‌شود که برای کودک و نوجوان ما از آن سوی آب‌ها کار تولید می‌شود، قصه و شعر داده و فرهنگ آنها جایگزین فرهنگ غنی می‌‌شود و اینطور است که ما امروز دچار خطر فقر فرهنگ هستیم بنابراین اصلا عجیب نیست که اگر در اخبار ببینیم تیتر زده می‌شود سن مصرف  سیگار به دوره دبستان رسید!

مسلمی با اشاره به مشکلاتی که در مدارس ما وجود دارد، گفت: باید بتوانیم برای بچه‌ها نمایش‌های متنوع  و جشنواره‌های مختلف داشته باشیم. متأسفانه در این زمینه خیلی کوتاهی کردیم؛ بنابراین هنرمندان ما باید به خط شوند تا فکر بچه‌ها در جهت درست قرار بگیرد. کودک و نوجوان نمی‌داند مسیر درست زندگی چیست و این در سنین مختلف متفاوت می‌شود و ما هم هیچ خوراک  خوبی نداریم که به آنها بدهیم. اینطور است که گوشی‌ها، تبلت و اینترنت و فضای مجازی می‌شود خوراک بچه‌های ما!

این بازیگر و کارگردان تئاتر کودک اظهار داشت: کودک و نوجوان ایرانی به لحاظ دینی و اجتماعی در معرض آسیب است و من در تعجبم که ما با این رویه به کجا خواهیم رفت، باید بتوانیم هنرمندان را از نویسنده تا شاعر و هنرمند در زمینه کار کودک بسیج کنیم تا اتفاقات خوبی برسد.

مسلمی اظهار داشت: دنیا در حال انحراف افکار بچه‌های ما است باید برنامه ریزی درست داشته باشیم، قصه‌ها، نمایشنامه‌ها همه دراین زمینه موثر هستند، نیاز کشورمان تئاتر و قصه است تا مسیر زندگی را کودک و نوجوان درست پیدا کنند.

انتهای پیام/




برای تئاتر کودک خوراک خوب نداریم/ هنرمندان برای هدایت بچه‌ها به خط شوند

اخبار کرمان
اخبار کرمان و شهرستان ها

منبع:آنـــا
? برای تئاتر کودک خوراک خوب نداریم/ هنرمندان برای هدایت بچه‌ها به خط شوند