بازدید وزیر آموزش و پرورش از مدارس سیل‌زده جنوب کرمان

وزیر آموزش و پرورش به منظور بررسی خسارات ناشی از سیل اخیر در مدارس جنوبی استان کرمان، به این مناطق سفر کرد و در جریان این بازدید گفت: برای بازسازی مدارس آسیب‌دیده به زودی تامین اعتبار می‌شود. به گزارش فت فتو از کرمان، امروز اول بهمن ماه یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش به منظور […]

وزیر آموزش و پرورش به منظور بررسی خسارات ناشی از سیل اخیر در مدارس جنوبی استان کرمان، به این مناطق سفر کرد و در جریان این بازدید گفت: برای بازسازی مدارس آسیب‌دیده به زودی تامین اعتبار می‌شود.

به گزارش فت فتو از کرمان، امروز اول بهمن ماه یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش به منظور بررسی خسارات ناشی از سیل اخیر در مدارس جنوبی استان کرمان، به این مناطق سفر کرد و در بدو ورود به شهر قلعه‌گنج با حضور در گلزار شهدای گمنام، ضمن ادای احترام به مقام شامخ شهیدان با آرمان‌های مقدس شهدا تجدید میثاق کرد.

وزیر آموزش و پرورش در حاشیه بازدید از مدارس آسیب‌دیده شهری و روستایی شهرستان قلعه‌گنج که ‌با همراهی رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور صورت گرفت، بیان کرد: این بارندگی یک بارندگی استثنایی بود که یک موقعیت اضطراری ایجاد کرده است بنابراین ما هم باید تصمیم های اضطراری بگیریم.

وی در خصوص وضعیت مدارس گفت: تعدادی از مدارس آسیب دیده یا تخریب شده‌اند که نیاز به تعمیر و بازسازی دارند، تعدادی از مدارس دچار آب گرفتگی شده‌اند که این حجم از آب به زودی تخلیه می‌شود. تعدادی از مدارس نیاز به شن‌ریزی و آسفالت دارند. تعدادی از مدارس هم نیاز به دیوار و حصار کشی دارند که توصیه شده حصاری متناسب با بافت منطقه در نظر گرفته شود، به گونه‌ای که چندان ارتباط بین مردم و مدرسه قطع نشود.

نوری با بیان این که برای بازسازی مدارس آسیب‌دیده به زودی تامین اعتبار می‌شود، گفت: چنانچه در محیط مدرسه امکان برگزاری کلاس‌های درس نیست، ضرورت دارد از فضاهای عمومی مسجد برای دایر کردن کلاس‌های حضوری استفاده شود و یا اگر مدرسه‌ای کمتر آسیب دیده است از شیفت بعد از ظهر آن برای دانش‌آموزان مدرسه آسیب دیده دیگری استفاده شود تا دانش‌آموزان از درس خود عقب نمانند.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه سفر خود به جنوب کرمان، از مدارس آسیب دیده از سیل در شهرستان رودبارجنوب بازدید و با حضور در دبیرستان دخترانه شبانه‌‌روزی کوثر رودبار جنوب از نزدیک وضعیت این مدرسه را بررسی کرد.

وی از آسیب ۶۴ مدرسه شهرستان رودبارجنوب در اثر بارندگی‌های شدید اخیر خبر داد و افزود: با تامین اعتبار از محل سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور پیگیر تعمیر و تجهیز مدارس و بازسازی مدارسی که قدمت بیشتری داشتند و آسیب شدید دیده‌اند، هستیم.

وزیر آموزش و پرورش همچنین در مدرسه ابتدایی امام سجاد(ع) در روستای تمیری با ۱۲۰ دانش‌آموز دختر و پسر حضور یافت و سپس از مدرسه سیل‌زده و تخریبی شهید مدرس روستای آبسردوییه رودبارجنوب با ۹۴ دانش‌آموز دیدن کرد و از نزدیک در جریان وضعیت تخریب و آسیب سیل به این مدرسه قرار گرفت.

وزیر آموزش و پرورش در این سفر به مسائل و مشکلات فرهنگیان منطقه هم رسیدگی کرد و و برای حل آن‌ها قول مساعدت داد.

انتهای پیام




بازدید وزیر آموزش و پرورش از مدارس سیل‌زده جنوب کرمان

منبع:خــبرگزاری بین المللی قــرآن
? بازدید وزیر آموزش و پرورش از مدارس سیل‌زده جنوب کرمان