امر به منکر را جایگزین امر به معروف کردیم

دادستان کرمان گفت: متاسفانه درجامعه امروز ما بجای امر به معروف امر به منکر می‌شود چرا که امور فرهنگی را خوب اجرا نکردیم. دادخدا سالاری گفت: کار فرهنگی را اهل فن باید صحبت کنند من به عنوان قاضی وظیفه ام مجازات است، اما آیا مجازات در این زمینه جواب میدهد؟ متاسفانه خیر درنتیجه من درمورد […]

دادستان کرمان گفت: متاسفانه درجامعه امروز ما بجای امر به معروف امر به منکر می‌شود چرا که امور فرهنگی را خوب اجرا نکردیم.

دادخدا سالاری گفت: کار فرهنگی را اهل فن باید صحبت کنند من به عنوان قاضی وظیفه ام مجازات است، اما آیا مجازات در این زمینه جواب میدهد؟ متاسفانه خیر درنتیجه من درمورد راهکار‌های توسعه حجاب وکار فرهنگی دراین زمینه نمی‌توانم صحبت کنم.

او درپاسخ سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران درخصوص نظر وی درباره فعالیت گشت ارشاد گفت: گشت ارشاد فلسفه اش تذکر بود اما با شلاق کاردرست نمی‌شود چرا که ما مشکل مان این است که خواستیم مشکلات راسطحی برطرف کنیم.

دادستان کرمان می‌گوید:من شخصا اعتقاد دارم گشت ارشاد حضور داشته باشد منتها از آنجا که ما حکومت تشکیل دادیم که قوانین اسلامی را اجرا کنیم و در این راه شهید دادیم، امر به معروف و نهی از منکر از مسلمات دین ماست که باید اجرا شود.

به گفته او، امر به معروف و نهی از منکر وظیفه فردی و حاکمیتی است اینکه چرا گشت ارشاد ما تاثیر گذار نیست این باید بررسی شود.

او می‌گوید: باید به عنوان یک پدر من بچه ام را به یک باور برسانم که چرا برخی هنجار‌ها را جامعه می‌پذیرد وبرخی را نمی‌پذیرد، چون بد مطرح می‌کنیم این هنجار‌ها را، درنتیجه روش بیان مسائل خیلی باید متفاوت باشد.

او در ادامه به بیان خاطراتی از سردار سلیمانی پرداخت وگفت: هیچ گاه در ۳۵ سالی که گا‌ها همراه سردار سلیمانی می‌شدم نشنیدم وی مستقیما بگوید چی بد هست وچی خوب است.

سالاری خاطره‌ای از توصیه حجاب حاج قاسم مطرح کرد و گفت: داشتیم از پله‌های بالایی ورودی هواپیما می‌رفتیم بالا نزدیک در ورودی، یک خانم بدحجاب و با پوشش نامناسب و چهره ارایش کرده به حاج قاسم برخورد وگفت: چه خوب من امروز شما را دیدم من کرمانی نیستم، ولی خیلی شما را دوست دارم می‌شود یک عکس با من بگیرید؟ شاید اگر ما بودیم رد می‌کردیم، اما حاج قاسم پاسخ جالبی داد گفت دخترم روسری ت درست کن چشم می‌گیرم و بعد با دوربین خود خانم عکس گرفت، نگفت شما بی حجابی گفت اگر یک کم حجابت رعایت کنی حتما عکس می‌گیرم.

سالاری گفت: از وی پرسیدم چرا عکس گرفتید من اگر بودم شاید نمی‌گرفتم حاج قاسم گفت: اولا وی مسلمان نه بلکه یک انسان با هر دینی بود از من درخواستی کرد که انجامش برای من مشکلی نداشت دوما وی از من به عنوان یک پاسدار درخواست کرد وبد بود من جواب بدی بدهم چرا که وجهه پاسداران وسپاه را خراب می‌کرد ودرنهایت این خانم با خانواده اش است اگر من به وی جواب رد بدهم پیش آن‌ها به دلیل این درخواست شرمنده می‌شد.
دادستان کرمان گفت: حالا کدام یک ازمتولیان فرهنگی ما چنین کاری می‌کنند؟ ما همیشه امر به منکر کردیم و امر به معروف نکردیم و این است که موفق نبودیم.

سالاری گفت: نهی از منکر وظیفه من است، اما امر به معروف وظیفه نهاد‌ها فرهنگی است، چون ما اینکاره نیستیم خودم را عرض می‌کنم درنتیجه وضع حجاب امروز درجامعه اینگونه است که شاید کشور اسلامی نیست.

سالاری گفت: دخترم به من می‌گوید ما وارد برخی مغازه‌ها می‌شویم جواب ما را خوب نمی‌دهند، چون چادری هستیم، اما با افراد بدحجاب خوب برخورد می‌کنند و این گلایه او به عنوان یک جوان مقید به حجاب است.

 

فت فتو کرمان کرمان




امر به منکر را جایگزین امر به معروف کردیم

منبع: باشــگاه خبرنگاران
? امر به منکر را جایگزین امر به معروف کردیم