افتتاح و کلنگ‌زنی ۲۶ طرح منابع طبیعی همزمان با دهه فجر در جنوب کرمان

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان از آغاز عملیات اجرایی و بهره‌برداری از ۲۶ طرح منابع طبیعی و آبخیزداری در دهه فجر امسال خبر داد.  به گزارش نذیر کرمان از جنوب کرمان، قاسم رحیمی‌نیا صبح امروز در جمع خبرنگاران ضمن تبریک فرا رسیدن  چهل‌وپنجمین سالگرد پیروزی انقلاب و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب […]


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان از آغاز عملیات اجرایی و بهره‌برداری از ۲۶ طرح منابع طبیعی و آبخیزداری در دهه فجر امسال خبر داد.

 به گزارش نذیر کرمان از جنوب کرمان، قاسم رحیمی‌نیا صبح امروز در جمع خبرنگاران ضمن تبریک فرا رسیدن  چهل‌وپنجمین سالگرد پیروزی انقلاب و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی اظهار کرد: همزمان با آغاز دهه فجر ۲۶ طرح منابع طبیعی و آبخیزداری با اعتباری بالغ بر ۵۲۷ میلیارد ریال در جنوب کرمان افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود.

 وی با بیان جزییات طرح‌هایی که در دهه فجر به بهره‌برداری می رسند، گفت: حجم پروژه‌های آبخیزداری و آبخوانداری ۲۹۲۶۲ مترمکعب در حوزه معاونت آبخیزداری، عملیات پیش آگاهی و کنترل آفات و بیماری‌های جنگلی در سطح ۶٠٠ هکتار در حوزه معاونت حفاظت و اموراراضی و پروژه چاله فلسی، هلالی آبگیر، زراعت چوب و احداث جنگل دست کاشت در سطح ۷۲۷ هکتار و ۴٠۵ کیلومتر احداث بادشکن زنده در حوزه معاونت فنی است.

 مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان با اشاره به اینکه از مجموع ۲۶ طرح ۲۲ طرح به بهره‌برداری می‌رسد و عملیات اجرایی ۴ طرح نیز آغاز می‌شود، بیان داشت: بیش از ۱۵٠٠ خانوار در هشت شهرستان جنوبی از مزایای این طرح‌ها بهره‌مند و زمینه اشتغال مستقیم و غیر مستقیم ۲۵۵٠ نفر نیز فراهم می‌شود.

رحیمی‌نیا توصیه‌ها  و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی را کلید واژه طرح‌های مورد بهره‌برداری در این ایام  دانست و گفت: عمده طرح‌هایی که در دهه فجر مورد بهره‌برداری قرار خواهند گرفت طرح‌های آبخیزداری و آبخوانداری از محل اعتبارات ملی است.

وی به خدمات ارزنده نظام مقدس جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: دولت‌ها از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون طی ادوار مختلف خدمات فراوانی به مردم ارائه داده‌اند  که پیشرفت و توسعه نظام جمهوری اسلامی را در برداشته است

پایان پیام/۸۰۰۶۷/ب





افتتاح و کلنگ‌زنی ۲۶ طرح منابع طبیعی همزمان با دهه فجر در جنوب کرمان

منبع: فــارس
? افتتاح و کلنگ‌زنی ۲۶ طرح منابع طبیعی همزمان با دهه فجر در جنوب کرمان