افتتاح بیش از ۱۶۰ مسکن مددجویی در استان کرمان

به گزارش فت فتو از کرمان و به نقل از روابط عمومی بهزیستی، در پنجمین روز از هفته بهزیستی و همزمان با سراسر کشور تعداد ۱۶۲ واحد از منازل مددجویی در استان کرمان افتتاح و تحویل خانواده‌های مددجوی تحت حمایت شد. علیرضا وحیدزاده، مدیر کل بهزیستی استان کرمان در این آیین ضمن تقدیر از همراهی […]

به گزارش فت فتو از کرمان و به نقل از روابط عمومی بهزیستی، در پنجمین روز از هفته بهزیستی و همزمان با سراسر کشور تعداد ۱۶۲ واحد از منازل مددجویی در استان کرمان افتتاح و تحویل خانواده‌های مددجوی تحت حمایت شد.

علیرضا وحیدزاده، مدیر کل بهزیستی استان کرمان در این آیین ضمن تقدیر از همراهی خیرین و دستگاه‌های اجرایی همگام با بهزیستی در این امر مهم بیان کرد: در تداوم سیاست‌های توانمندسازی بهزیستی تامین مسکن برای مددجویان تحت حمایت به ویژه خانواده‌های چند معلولیتی از اساسی‌ترین گام‌ها در ایجاد استقلال پایدار در کنار حفظ کرامت انسانی و سوق دادن آن‌ها به سمت زندگی عادی است.

وی افزود: در همین راستا مجموعه بهزیستی به همراه سایر دستگاه‌های اجرایی ذیربط با عقد تفاهم‌نامه‌های چند جانبه زمینه خانه‌دار شدن مددجویان را فراهم آورده و با تامین مسکن برای آن‌ها گام‌های موثری را در جهت توانمندسازی مددجویان بر می‌دارد.

مدیرکل بهزیستی استان با بیان اینکه شاهد تحویل همزمان ۲ هزار و ۸۳۶ واحد مسکن مددجویی در سطح کشور هستیم، گفت: از این تعداد ۱۶۲ واحد آن در سطح استان کرمان به مددجویان واجد شرایط تحویل داده خواهد شد.

محمدعلی محمدی، معاون مشارکتهای مردمی بهزیستی استان کرمان نیز در این مراسم گفت: منازل فوق به تناسب شرایط شهرستان‌های استان و مددجویان هر شهرستان با عقد تفاهم‌نامه‌های چند جانبه و با مشارکت بهزیستی، بنیاد مسکن، بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در قالب طرح‌های مختلف و متناسب به اجرا درآمده‌اند.

وی افزود: در این بین واگذاری ۲۳ واحد مسکونی ویژه خانوارهای دارای حداقل دو عضو معلول شهری و روستایی با همکاری بنیاد مستضعفان، اداره راه و شهرسازی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و انجمن خیرین مسکن ساز بوده و هزینه تخصیص داده شده به این واحد‌ها ۲۳ میلیارد ریال است.

محمدی بیان کرد: واگذاری ۴۶ واحد مسکونی دیگر از این تعداد طی تفاهم‌نامه تامین مسکن خانوارهای تحت پوشش بهزیستی با قرارگاه خاتم الانبیاء است که ۷۵ درصد هزینه‌ها توسط سازمان بهزیستی و ۲۵ درصد منضم به ساخت واحدها توسط قرارگاه خاتم بوده که با صدور پروانه ساخت، انشعابات و نظارت ساختمانی رایگان انجام پذیرفته است.

وی افزود: واگذاری ۱۷ واحد مسکونی از این تعداد نیز طی تفاهم‌نامه تامین مسکن ویژه ایتام با همکاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و صندوق توسعه ملی انجام شده و هزینه تخصیص داده شده به این واحدها ۲۱ میلیارد ریال است.

محمدی در مورد مابقی منازل واگذار شده گفت: واگذاری ۷۶ واحد مسکونی باقیمانده طی تفاهم‌نامه ۲۰ هزار واحدی تامین مسکن جامعه هدف تحت پوشش با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی صورت گرفته که هزینه تخصیص داده شده به این واحد‌ها ۳۰ میلیارد ریال است.

انتهای پیام




افتتاح بیش از ۱۶۰ مسکن مددجویی در استان کرمان

منبع:خــبرگزاری بین المللی قــرآن
? افتتاح بیش از ۱۶۰ مسکن مددجویی در استان کرمان