از برگزاری کلاس‌های هنری و ادبی تا مسابقات ورزشی در کانون‌های مساجد کرمان

نذیر کرمان/کرمان سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کرمان با اشاره به برنامه‌های اوقات فراغت کانون‌ها در تابستان امسال گفت: بسته قرائت قرآن و عترت شامل کلاس‌های آموزشی و شرکت در مسابقات؛ بسته علمی، فرهنگی و تربیتی؛ بسته هنری و ادبی شامل کلاس‌های نمایش، هنرهای تجسمی، فیلم و شعر؛ بسته مهارت و کارآفرینی؛ […]

نذیر کرمان/کرمان سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کرمان با اشاره به برنامه‌های اوقات فراغت کانون‌ها در تابستان امسال گفت: بسته قرائت قرآن و عترت شامل کلاس‌های آموزشی و شرکت در مسابقات؛ بسته علمی، فرهنگی و تربیتی؛ بسته هنری و ادبی شامل کلاس‌های نمایش، هنرهای تجسمی، فیلم و شعر؛ بسته مهارت و کارآفرینی؛ بسته ورزشی، تفریحی و اجتماعی و بسته رسانه و فناوری شامل کلاس‌های آموزش نرم افزار و تولید محصولات فناورانه و رسانه‌ای می‌شود.

علی مهدی‌خانی صبح امروز ۱۹ تیرماه در نشست خبری تشریح ویژه برنامه‌های اوقات فراغت تابستان کانون‌های مساجد استان کرمان اظهار کرد: برنامه‌های تابستانی کانون‌های مساجد در چهار مرحله برگزار می‌شود که مرحله اول فراخوان طراحی پوستر با شعار محوری “مسجد، کانون نشاط” است.

وی ادامه داد: این طرح با هدف مشارکت هنرمندان در معرفی مساجد برگزار می‌شود و هنرمندان می‌توانند در بخش مسجد محله، پوستر اطلاع‌رسانی برنامه‌های مسجد محل و در بخش ملی پوستر برنامه‌های ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد را طراحی کنند.

مهدی‌خانی با اشاره به مسجدمحوری، جامعیت و فراگیری برنامه‌های اوقات فراغت تابستان در راستای پیوند مسجد، مدرسه و خانواده بیان کرد: مرحله دوم برنامه‌ها، برگزاری رویداد “رویش” است که شناسایی و ساماندهی کانون‌های فرهنگی هنری تربیت محور و احیاء رویکرد تربیت محوری در فعالیت کانون‌ها را دنبال می‌کند.

سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کرمان گفت: مرحله سوم برنامه‌های اوقات فراغت برگزاری جشنواره امید، به منظور انسجام و ارتقاء برنامه‌ها و فعالیت‌های کانون‌های مساجد با موضوع غنی‌سازی اوقات فراغت با محوریت کودکان و نوجوانان است و در این راستا شش بسته برنامه‌ای به مدیران کانون‌ها ارائه شده است.

وی ادامه داد: بسته قرائت قرآن و عترت شامل کلاس‌های آموزشی و شرکت در مسابقات؛ بسته علمی، فرهنگی و تربیتی؛ بسته هنری و ادبی شامل کلاس‌های نمایش، هنرهای تجسمی، فیلم و شعر؛ بسته مهارت و کارآفرینی؛ بسته ورزشی، تفریحی و اجتماعی و بسته رسانه و فناوری شامل کلاس‌های آموزش نرم افزار و تولید محصولات فناورانه و رسانه ای می‌شود.

مهدی‌خانی بیان کرد: در پایان دوره کلاس‌های تابستانی که ۲۰ شهریورماه خواهد بود، به همه شرکت کنندگان که در سامانه بچه‌های مسجد ثبت نام کرده و حضور داشته‌اند، گواهینامه پایان دوره اعطا می‌شود.

وی افزود: مسابقه “صعود” مسابقه گروهی و شبکه‌ای با حضور مدیران کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کرمان نیز در سال جاری برگزار خواهد شد که آیین نامه مردادماه اطلاع رسانی می‌شود.

سرپرست ستاد کانون‌های مساجد کرمان با اشاره به اینکه ۶۶۹ کانون فرهنگی هنری در استان کرمان فعالیت دارند، گفت: ۲۵۰ کانون طرح اوقات فراغت تابستانی را به صورت ویژه اجرا می‌کنند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اجرای سه طرح ویژه در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد اظهار کرد: طرح “مساجد، پایگاه قرآنی” به صورت پایلوت در شهرستان شهربابک در راستای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر ترویج فعالیت و معارف قرآنی و سبک زندگی قرآنی برگزار می‌شود.

مهدی‌خانی بیان کرد: دومین طرح در راستای شنبه‌های با کتاب، طرح “محله دانا” است که در کانون الجواد مسجد سیدالشهدا علیه‌السلام خیابان مدیریت از سال قبل به اجرا درآمده و پایلوت شهرستانی، در رفسنجان خواهد بود که با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی و مطالعه مفید، تقویت فعالیت‌های مردمی و خودجوش و افزایش سرانه مطالعه اجرا می‌شود.

وی تصریح کرد: از برنامه‌های جانبی طرح “محله دانا” می‌توان به برگزاری نشست‌ها و مسابقات کتابخوانی، پیگیری طرح نذر کتاب، برگزاری دوره‌های نویسندگی، تندخوانی و … اشاره کرد.

سرپرست ستاد کانون‌های مساجد کرمان در پایان گفت: طرح جشنواره مسابقات ورزشی بچه‌های مسجد نیز امسال در شهرستان کرمان در شش رشته برگزار خواهد شد.

انتهای پیام




از برگزاری کلاس‌های هنری و ادبی تا مسابقات ورزشی در کانون‌های مساجد کرمان

منبع: ایـسنا
? از برگزاری کلاس‌های هنری و ادبی تا مسابقات ورزشی در کانون‌های مساجد کرمان