آغاز واکسینه دام‌های سبک در رابُر

واکسینه کردن بیش‌ از ۲۰۰ هزار راس دام سبک علیه طاعون نشخوارکنندگان کوچک در رابُر آغاز شد. به گزارش خبرگزاری صداوسیمامرکز کرمان، رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان رابر گفت: واکسیناسیون رایگان طاعون نشخوارکنندگان کوچک با هدف اجرای طرح ریشه کنی بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک به صورت رایگان با همکاری بخش خصوصی و دولتی در حال اجرا […]

واکسینه کردن بیش‌ از ۲۰۰ هزار راس دام سبک علیه طاعون نشخوارکنندگان کوچک در رابُر آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیمامرکز کرمان، رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان رابر گفت: واکسیناسیون رایگان طاعون نشخوارکنندگان کوچک با هدف اجرای طرح ریشه کنی بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک به صورت رایگان با همکاری بخش خصوصی و دولتی در حال اجرا است.

رقیه بنی اسدی گفت: بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک یک بیماری ویروسی واگیردار است که در گوسفند و بز و سایر نشخوارکنندگان کوچک وحشی مثل بزکوهی و گوسفند وحشی و… ایجاد بیماری می‌کند و علائم بیماری شامل تب، بی اشتهایی، زخم‌های دهانی، اسهال، علائم تنفسی و … می‌باشد و تنها راه کنترل بیماری، واکسیناسیون به موقع و منظم با استفاده از واکسن موثر است.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان رابر خاطر نشان کرد: در این طرح بیش از ۲۰۰۰۰۰راس دام در سطح شهرستان بر علیه این بیماری واکسینه می‌شود.




آغاز واکسینه دام‌های سبک در رابُر

منبع: صـداوسیـما مرکز کرمان
? آغاز واکسینه دام‌های سبک در رابُر