۱۷۵ مورد انصراف از سقط در ۲ سال گذشته

مدیر مرکز نفس استان کرمان گفت: مرکز نفس توانسته تا پایان فروردین‌ماه سال ۱۴۰۳ به تعداد ۱۷۵ مورد انصراف از سقط  و ۶۰ مورد تولد نوزاد در استان کرمان داشته باشد. زهرا نژادحیدری در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری «نذیر کرمان» در خصوص اقدامات مرکز نفس گفت: مرکز نفس به‌صورت رسمی از شهریورماه […]



مدیر مرکز نفس استان کرمان گفت: مرکز نفس توانسته تا پایان فروردین‌ماه سال ۱۴۰۳ به تعداد ۱۷۵ مورد انصراف از سقط  و ۶۰ مورد تولد نوزاد در استان کرمان داشته باشد.

زهرا نژادحیدری در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری «نذیر کرمان» در خصوص اقدامات مرکز نفس گفت: مرکز نفس به‌صورت رسمی از شهریورماه ۱۴۰۱ فعالیت خود را آغاز کرد.

وی ادامه داد: مرکز نفس توانسته تا پایان فروردین‌ماه سال ۱۴۰۳ به تعداد ۱۷۵ مورد انصراف از سقط  و ۶۰ مورد تولد نوزاد در استان کرمان داشته باشد.

نژادحیدری ادامه داد: در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز تا پایان فروردین‌ماه ۶۸ مورد انصراف از سقط و ۳۵ مورد تولد نوزاد داشتیم.
 
مدیر مرکز نفس استان کرمان به اختلاف موارد انصراف از سقط و تولد اشاره کرد و توضیح داد: این اختلاف در مواردی است که افراد هنوز نوزاد خود را به‌دنیا نیاورده‌ا‌ند و افراد هنوز در دوران بارداری به‌سر می‌برند همچنین برخی مادران با سقط خودبه‌خودی و یا درمانی روبه‌رو می‌شوند تقریباً بین پنج تا ۶ مورد با این شرایط روبه‌رو و بقیه موارد نیز هنوز باردار هستند.
 
نژادحیدری بیان کرد: کار مرکز نفس در حیطه فرزندان سالم است، مادرانی که معمولاً پزشک برای آن‌ها سقط درنظر می‌گیرد در حیطه کاری مرکز نفس نیستند اما افرادی را که به‌دلیل یک‌سری استدلال‌ به‌دنبال سقط هستند، توسط مرکز نفس منصرف می‌شوند.
 
وی عنوان کرد: عموماً مانع سقط جنین افرادی می‌شویم که اغلب به‌خاطر مسائل فرهنگی و گاهی نیز به‌دلیل مشکلات معیشتی به‌دنبال سقط هستند بنابراین در این مرکز با مشاوره افراد را کمک می‌کنیم.

مدیر مرکز نفس استان کرمان با تاکید بر این‌که مرکز نفس یک مرکز خیریه نیست، عنوان کرد: در مواردی که خانواده‌ها به‌دلیل مشکلات مادی به‌دنبال سقط جنین هستند این مرکز با معرفی افراد به خیریه‌ها سعی می‌کند شرایط افراد را بهبود بخشد و مانع سقط شود اما اغلب دلیل سقط جنین ناشی از مشکلات فرهنگی است.

نژادحیدری اظهار کرد: مرکز نفس زیر نظر بسیج جامعه پزشکی و دانشگاه علوم پزشکی است و افراد و تجهیزات زیر نظر این دانشگاه فعالیت می‌کند.

انتهای خبر/ پسند
 


۱۷۵ مورد انصراف از سقط در ۲ سال گذشته

منبع:آرمـان
? ۱۷۵ مورد انصراف از سقط در ۲ سال گذشته