آغاز عملیات اجرایی ۴ طرح آبرسانی به شهرستان کرمان

نذیر کرمان/کرمان با حضور استاندار کرمان و نمایندگان کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، کلنگ چهار طرح آبرسانی شهرستان کرمان با اعتباری بالغ بر ۵۰۰۰ میلیارد ریال به زمین زده شد. محمدمهدی فداکار استاندار کرمان پیش از ظهر امروز ۱۸ آذرماه در این آیین با اشاره به مشکل آب شرب استان گفت: تامین آب […]

نذیر کرمان/کرمان با حضور استاندار کرمان و نمایندگان کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، کلنگ چهار طرح آبرسانی شهرستان کرمان با اعتباری بالغ بر ۵۰۰۰ میلیارد ریال به زمین زده شد.

محمدمهدی فداکار استاندار کرمان پیش از ظهر امروز ۱۸ آذرماه در این آیین با اشاره به مشکل آب شرب استان گفت: تامین آب شرب از اولویت‌هاست.

وی با اشاره به اینکه ۲۰ حلقه چاه برای چهار طرح آبرسانی به شهرستان کرمان تجهیز می‌شود، اظهار کرد: یکی از مشکلات شهر کرمان مربوط به کمبود آب در رینگ دور شهر است و امکان تقویت شبکه آب نبود که این مشکل با اصلاح خط آبرسانی جدید در حال رفع است. 

استاندار کرمان عنوان کرد: همچنین منطقه سیدی، گلزار شهدا و سرآسیاب کرمان مشکل آب دارند و در حال اصلاح و احداث مخزن آب برای این مناطق هستیم. 

وی تاکید کرد: پروژه خط انتقال آب از خلیج فارس به کرمان و رفسنجان در حال اجراست و ظرفیت‌های احتیاطی در کنار آن در حال انجام است تا تابستان سال آینده با مشکل کمبود آب روبرو نشویم. 

همچنین دکترمحمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم با اشاره به اینکه همزمان با انتقال آب از خلیج فارس رویکرد تامین آب احتیاطی کار خوبی است، افزود: مقرر بود تا پایان امسال خط انتقال آب خلیج فارس به اتمام برسد اما به دلایلی اول خردادماه سال آینده، خط انتقال آب از خلیج فارس به کرمان و رفسنجان به بهره‌برداری خواهد رسید. 

علیرضا عبدیان مدیرعامل شرکت آبفای استان کرمان نیز در این آیین خارج شدن شهر ماهان از تنش آبی را یکی از دستاوردهای اجرای این طرح‌ها دانست و بیان کرد: اما همچنان مردم باید در مصرف آب صرفه‌جویی کنند.

به گزارش نذیر کرمان، بخشی از پروژه آبرسانی شهرستان کرمان شامل آبرسانی به مجموعه گلزار شهدای کرمان با اعتباری بالغ بر ۱۸۰ میلیارد ریال، حفاری و تجهیز هشت حلقه چاه برای شهرها و روستاهای شهرستان بالغ بر ۵۰۰ میلیارد ریال و توسعه و بازسازی شبکه توزیع آب در سطح شهرستان با اعتباری بالغ بر ۷۷۰ میلیارد ریال انجام می‌شود. 

انتهای پیام




آغاز عملیات اجرایی ۴ طرح آبرسانی به شهرستان کرمان

منبع: ایـسنا
? آغاز عملیات اجرایی ۴ طرح آبرسانی به شهرستان کرمان