ایجاد انضباط مالی، مهم‌ترین مأموریت صندوق بازنشستگی

مدیرعامل صندوق بازنشستگی شرکت ملی صنایع مس ایران با مجمع نمایندگان کانون بازنشستگان شرکت مس دیدار کرد. مدیرعامل صندوق بازنشستگی شرکت ملی صنایع مس ایران با مجمع نمایندگان کانون بازنشستگان شرکت مس دیدار کرد. مدیرعامل صندوق بازنشستگی شرکت ملی صنایع مس ایران به ارائه گزارشی از عملکرد ۶ ماهه مدیریت صندوق پرداخت و عنوان کرد: […]



مدیرعامل صندوق بازنشستگی شرکت ملی صنایع مس ایران با مجمع نمایندگان کانون بازنشستگان شرکت مس دیدار کرد.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی شرکت ملی صنایع مس ایران با مجمع نمایندگان کانون بازنشستگان شرکت مس دیدار کرد.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی شرکت ملی صنایع مس ایران به ارائه گزارشی از عملکرد ۶ ماهه مدیریت صندوق پرداخت و عنوان کرد: ایجاد آرامش در دل‌های بازنشستگان و ایجاد انضباط مالی در شرکت‌های تابعه و مولدسازی املاک و دارایی‌های راکد و پیگیری موارد حقوقی و قضایی از مهم‌ترین مأموریت‌های صندوق بازنشستگی در دوره جدید مدیریت است

وی گفت: آرامش امروز بازنشستگان مرهون لطف خداوند و اقدامات انجام‌گرفته است و مدیریت صندوق بازنشستگی در مسیر ایجاد آرامش و دفاع از حقوق بازنشستگان و حفظ منافع آنها از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد و هیچ خط قرمزی در مقابل کسانی که قصد تعدی به این مسئله را دارند، وجود ندارد.

احد علیخانی ضمن اشاره به برخی از فعالیت‌های صورت‌گرفته در ۶ ماه گذشته، احیای فصل بازنشستگی و تطبیق سالیانه در هیئت‌مدیره شرکت ملی مس ایران، قرارگرفتن هدیه تولد بازنشستگان در بودجه سالیانه شرکت مس، دیدارهای مستمر با بازنشستگان در سراسر کشور، پرداخت پاداش‌های مناسبتی و تخصیص تسهیلات ازدواج ویژه فرزندان بازنشستگان را از اهم فعالیت‌های صورت‌گرفته مدیریت صندوق بازنشستگی در راستای ایجاد آرامش در دل‌های بازنشستگان عنوان کرد.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی شرکت ملی صنایع مس ایران همچنین ایجاد انضباط مالی و عملکردی را یکی دیگر از برنامه‌های اصلی مدیریت صندوق بازنشستگی دانست و گفت: یکی از مواردی که تاکنون از نظم و فرایند مناسبی برخوردار نبوده جذب نیروی انسانی در شرکت‌های تابعه است که بنا داریم من‌بعد تنها از مسیر برگزاری آزمون برای متقاضیان و اعمال اولویت‌هایی برای فرزندان بازنشستگان این مسئله را به انجام برسانیم.

وی ادامه داد: ایجاد داشبورد مدیریتی، افزایش سرمایه از محل سود انباشته در شرکت‌های تابعه حدود ۸۷۴ میلیارد تومان، تهیه و تنظیم قالب بودجه سالیانه برای شرکت‌های تابعه، انجام حسابرسی‌های ویژه برای برخی شرکت‌ها، ابلاغ بخشنامه‌های کنترلی و مقابله با برخی رویه‌های غیرمعمول را از دیگر فعالیت‌های دوره مدیریت جدید در راستای ایجاد انضباط مالی است.

احد علیخانی با مهم خواندن احصای املاک و دارایی‌های شرکت در جهت مولدسازی آنها و ایجاد درآمدهای پایدار به ایجاد بانک اطلاعاتی املاک و مستغلات و بازگشت برخی املاک ازدست‌رفته اشاره کرد و گفت: یکی از مهم‌ترین مأموریت‌های صندوق بازنشستگی پرداخت مستمری بازنشستگان است که لازم است برای انجام این وظیفه درآمدهای پایداری برای صندوق ایجاد کنیم که در همین راستا در سال گذشته  افزایش سرمایه ۴۷ درصدی شرکت جهان فولاد سیرجان را به مبلغ یک هزار و صد سی میلیارد تومان انجام دهیم.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی شرکت ملی صنایع مس ایران ادامه داد: همچنین با ابتیاع ۳/۵ درصد سهام شرکت جهان فولاد به قیمت تابلو بورس در روز معامله از یکی از شرکت‌های در حال انحلال و ابتیاع ۸۳۲ میلیون سهم حق‌تقدم جهان فولاد به ارزش ۲۵۰ میلیارد تومان در فروردین ۱۴۰۳، درصد سهام صندوق را از ۲۸درصد به ۳۲درصد افزایش دهیم.

وی در حوزه پیگیری موارد حقوقی به تشکیل شورای حقوقی صندوق، اخذ رأی محکومیت بدوی و قطعی برای برخی از پرونده‌های جاری شرکت و احقاق حقوق بازنشستگان اشاره کرد و افزود: پیگیری‌های مستمر و مؤثری از مراجع ذی‌ربط شامل شورای نگهبان، نهادهای نظارتی، دیوان عدالت اداری، دفاتر ائمه جمعه و غیره جهت حفظ صندوق انجام داده‌ایم که انشاالله با حفظ صندوق موجبات رضایت خداوند و بازنشستگان محترم حاصل شود.

در ادامه این دیدار اعضا مجمع کانون بازنشستگان ضمن اعلام رضایت از عملکردهای صورت‌گرفته با تهیه طومار، حمایت خود را از مجموعه مدیریت صندوق بازنشستگی اعلام کرد.

منبع: فارس
انتهای خبر/ طهماسبی


ایجاد انضباط مالی، مهم‌ترین مأموریت صندوق بازنشستگی

اخبار کرمان
اخبار کرمان و شهرستان ها

منبع:آرمـان
? ایجاد انضباط مالی، مهم‌ترین مأموریت صندوق بازنشستگی