همه‌چیز برای آتش‌بس پایدار در غزه فراهم است

وزیر امور خارجه گفت: حماس در یک طرح واقع‌بینانه پاسخ ابتکار پیشنهادیِ مصر و قطر را ارائه کرده و تصور می‌کنیم اگر آمریکایی‌ها و غربی‌ها به وعده‌هایشان عمل کنند، همه‌چیز برای یک آتش‌بس پایدار فراهم است. به گزارش گروه سیاسی پایگاه خبری «نذیر کرمان»؛ امیر عبداللهیان وزیر خارجه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ما به گروسی […]



وزیر امور خارجه گفت: حماس در یک طرح واقع‌بینانه پاسخ ابتکار پیشنهادیِ مصر و قطر را ارائه کرده و تصور می‌کنیم اگر آمریکایی‌ها و غربی‌ها به وعده‌هایشان عمل کنند، همه‌چیز برای یک آتش‌بس پایدار فراهم است.

به گزارش گروه سیاسی پایگاه خبری «نذیر کرمان»؛ امیر عبداللهیان وزیر خارجه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ما به گروسی اعلام کردیم هرجا آژانس تحت‌تاثیر فشار‌های بیرونی اقدام کرده حواشی ایجاد شده است. ما در تلاشیم که موضوعات باقی‌مانده از منظر همکاری‌های فنی حل‌وفصل شود. 

وی با اشاره به آتش‌بس غزه ادامه داد: از همان زمانی که قرار شد عملیات وعده صادق انجام شود درخواست غرب به‌ویژه آمریکایی‌ها این بود که حمله‌ای صورت نگیرد و خویشتن‌داری شود، دو روز مانده به عملیات وعده صادق درخواست‌شان این بود که اگر هم قرار است حمله‌ای صورت بگیرد، شدید نباشد.

وزیر امور خارجه بیان کرد: حماس در یک طرح واقع‌بینانه پاسخ ابتکار پیشنهادیِ مصر وقطر را ارائه کرده و تصور می‌کنیم اگر آمریکایی‌ها و غربی‌ها به وعده‌هایشان عمل کنند، همه‌چیز برای یک آتش‌بس پایدار و حل مسئله فراهم است.

امیرعبداللهیان ادامه داد: نتانیاهو و افراد افراطیِ رژیم صهیونیستی تلاش خود را برای تداوم جنگ به‌کار می‌برند؛ چون آتش‌بس می‌تواند بحران جدیدی برای آن‌ها باشد.

وی گفت: گفتگوی خوبی با سامح شکری وزیر خارجه مصر داشتیم و در مسیر تدوین یک نقشه راه برای روابط دو‌ کشور هستیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای خبر/م


همه‌چیز برای آتش‌بس پایدار در غزه فراهم است

منبع:آرمـان
? همه‌چیز برای آتش‌بس پایدار در غزه فراهم است