آغاز تست مشمشه در اسب داری های شهرستان فهرج

مهدی بماندشتی از اجرای تست مشمشه توسط کارشناسان دامپزشکی در اسب داری‌های شهرستان فهرج خبر داد. به گزارش فت فتو؛ مهدی بمان دشتی رییس شبکه دامپزشکی فهرج با اعلام این خبر گفت: تاکنون هیچ نوع واکسن موثری برای پیشگیری از بیماری مشمشه به بازار عرضه نشده است و مهمترین راه کنترل این بیماری، انجام تست، شناسایی و حذف […]

مهدی بماندشتی از اجرای تست مشمشه توسط کارشناسان دامپزشکی در اسب داری‌های شهرستان فهرج خبر داد.

به گزارش فت فتو؛ مهدی بمان دشتی رییس شبکه دامپزشکی فهرج با اعلام این خبر گفت: تاکنون هیچ نوع واکسن موثری برای پیشگیری از بیماری مشمشه به بازار عرضه نشده است و مهمترین راه کنترل این بیماری، انجام تست، شناسایی و حذف حیوانات آلوده است.

وی افزود: شبکه دامپزشکی فهرج هر ۶ ماه یکبار نسبت به خونگیری جمعیت تک سمی که ناقل و مخزن بیماری هستند اقدام و چنانچه مورد مثبتی تشخیص داده شود نسبت به معدوم سازی آن اقدام می‌کنند.

بماندشتی اظهار کرد: بیماری مشمشه از بیماری‌های مشترک بین دام و انسان است، که بیشتر در تک سمیان به ویژه اسب مشاهده شده و تهدیدی جدی برای پرورش دهندگان این حیوان است، زیرا نوعی بیماری نادر و کشنده است که در صورت انتقال به انسان با درگیر ساختن دستگاه تنفس، می‌تواند موجب مرگ شود.

رییس شبکه دامپزشکی فهرج از تب، سرفه، ترشح چرک از بینی و زخم‌های بینی بعنوان علائم آشکار این بیماری در دام نام برد و اضافه کرد: تماس مستقیم پوست با پوست آلوده و وسایل تیمار، ایجاد بیماری پیشرونده می‌کند و امکان انتشار بیماری از راه استنشاق را نیز فراهم می کند.

بمان دشتی در پایان گفت: رعایت شرایط قرنطینه‌ای کامل، ضدعفونی نواحی آلوده و پیشگیری از هر گونه تردد غیرمجاز دام از شیوع و انتشار این بیماری جلوگیری می کند.

انتهای پیام/فهرج




آغاز تست مشمشه در اسب داری های شهرستان فهرج

منبع:آرمـان
? آغاز تست مشمشه در اسب داری های شهرستان فهرج