حجاب اجتماعی‌ترین حکم اسلامی است

مدیر حوزه علمیه خواهران فهرج از حجاب به‌عنوان اجتماعی‌ترین و سیاسی‌ترین حکم اسلامی نام برد و بیان کرد: حجاب نماد عملیِ، مسلمان زیستن است. به گزارش سرویس اجتماعی نذیر کرمان، به نقل از پایگاه خبری دارالوحدت فهرج شهین فهرجی طی گفتگو با خبرنگار ما، از حجاب به‌عنوان اجتماعی‌ترین و سیاسی‌ترین حکم اسلامی نام برد و […]

مدیر حوزه علمیه خواهران فهرج از حجاب به‌عنوان اجتماعی‌ترین و سیاسی‌ترین حکم اسلامی نام برد و بیان کرد: حجاب نماد عملیِ، مسلمان زیستن است.

به گزارش سرویس اجتماعی نذیر کرمان، به نقل از پایگاه خبری دارالوحدت فهرج شهین فهرجی طی گفتگو با خبرنگار ما، از حجاب به‌عنوان اجتماعی‌ترین و سیاسی‌ترین حکم اسلامی نام برد و بیان کرد: حجاب نماد عملیِ، مسلمان زیستن است که در دو سوره نور و احزاب مورد تاکید قرار دارد.

 
وی افزود: حجاب، از ضروریات اسلام و بیان‌گر رعایت حدود شرعی و جلوگیری از خودنمایی و جلب نظر نامحرمان است.
 
مدیر حوزه علمیه خواهران معصومیه فهرج، از رضایت و اطاعت از فرمان و اوامر خداوند متعال به‌عنوان اولین و مهم‌ترین انگیزه حفظ حجاب نام برد و تصریح کرد: رسیدن به سعادت، عزت، رشد و تکامل انسانی، رستگاری اخروی، کسب کمالات معنوی و … در گرو حفظ شخصیت زن و افزایش ارزش گوهر وجودی زن است.
 
فهرجی در ادامه وضعیت حفظ حجاب در شهرستان فهرج را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: این مهم، تاثیر چشم‌گیری در استحکام خانواده، عفت و پاکی زنان این شهرستان داشته است.
 
رئیس کارگروه زن و خانواده ناحیه مقاومت بسیج سپاه فهرج، در ادامه به تأثیرات و موفقیت‌های حاصل از حجاب، در زندگی خود اشاره و اظهار کرد: یکی از مواردی که برای بنده لذت‌بخش است، مربوط به جلسه‌ای است که با دختران متوسطه اول و دوم شهرستان فهرج داشتم.
 
وی افزود: در این جلسه صحبت از پوشش و حفظ حجاب از نگاه نامحرم شد، که مثال مروارید در صدف‌ را برای دانش‌آموزان بیان کردم و وقتی متوجه شدند هدف از اینکه مروارید در صدف‌ قرار دارد امن بودن آن است، به خوبی متوجه درک حجاب شدند و دانش‌آموزان به این نتیجه رسیدند که چادر بهترین محافظ و نقطه‌ای امن برای زن مسلمان است.
 
فهرجی همچنین به تلاش دشمن برای تخریب مسئله حجاب اشاره کرد و گفت: دشمن با استفاده از جنگ نرم، به‌دنبال از بین بردن عفاف و حجاب است، تا بدین طریق به آرامش و امنیت جامعه اسلامی نفوذ کند.
 
مدیر حوزه علمیه خواهران معصومیه فهرج، در پایان، دختران جامعه اسلامی را به رعایت عفاف و حجاب توصیه و خاطرنشان کرد: طبق آیه ۵۹ سوره احزاب، زنان و دختران مسلمان باید به عفت و پاکدامنی شناخته شوند، تا مورد آزار قرار نگیرند.
انتهای خبر/فهرج




حجاب اجتماعی‌ترین حکم اسلامی است

منبع:آرمـان
? حجاب اجتماعی‌ترین حکم اسلامی است