آبِ کم و املاح زیاد در راور مشکل ساز شده است

خشکسالی و برداشت های غیرمجاز مشکلاتی را برای آب راور به‌دنبال داشته و متاسفانه مسئولین پاسخگو نمی‌باشند. به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری «نذیر کرمان»؛ چند سالی است که شهرستان راور با کمبود آب مواجه است و نگرانی‌هایی را برای مردم به‌دنبال داشته‌ است و از آن‌جایی که پایه اقتصاد این شهرستان برمبنای تولید محصولات […]

خشکسالی و برداشت های غیرمجاز مشکلاتی را برای آب راور به‌دنبال داشته و متاسفانه مسئولین پاسخگو نمی‌باشند.

به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری «نذیر کرمان»؛ چند سالی است که شهرستان راور با کمبود آب مواجه است و نگرانی‌هایی را برای مردم به‌دنبال داشته‌ است و از آن‌جایی که پایه اقتصاد این شهرستان برمبنای تولید محصولات کشاورزی بنا شده است نگرانی مردم دوچندان شده است.

از دیگر مشکلات آب راور وجود املاح زیاد است که مشکلات و بیماری‌هایی برای انسان به‌دنبال دارد و از این رو شهروندان راوری علاوه بر کم آبی باید نگران کیفیت پایین آب نیز باشند که البته سال‌هاست این مشکل را تحمل می‌کنند.

در این رابطه سعید پیشگویی مدیر شبکه بهداشت‌ و درمان شهرستان راور در گفتگو با خبرنگار ما می‌گوید: به دلیل املاح بالای آب و سنگینی آن تعداد بیماران کلیوی در شهرستان راور رو به افزایش است.

سعید پیشگویی بیان کرد: سنگین بودن آب، میل به نوشیدن را کم می‌کند و به مرور کم نوشیدن آب باعث سنگ‌ساز شدن کلیه‌ها و بیماری‌های دیگر می‌شود. 

با توجه به بررسی‌ها و بازدیدها، خشکسالی‌های اخیر و برداشت از طریق حفاری چاه‌های غیرمجاز، اجرای بندهای خاکی و استفاده غیرمجاز اشخاص حقیقی از دیگر مشکلات و عوامل کاهش آب‌های زیرزمینی و افزایش املاح آب در شهرستان راور است که اگر جلوی این برداشت‌ها گرفته نشود بی‌شک در دراز مدت شاهد مشکلات جدی خواهیم‌ بود.

اما متاسفانه مسئولین مربوطه از جمله رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری و رئیس آب و منطقه‌ای حاضر به پاسخ‌گویی در این زمینه نشده‌اند.

از آن‌ جایی که کم توجهی و حل نشدن این مشکل موجب ضررهای بعضا جبران ناپذیری همچون کوچ مردم، از بین رفتن کشاورزی و دامداری، افزایش مشکلات شهرنشینی و آسیب های اجتماعی می شود؛ خواستار رسیدگی مسئولین مربوطه در این زمینه هستیم تا بیش از این شاهد تخلفات اشخاص و کاهش حجم آب‌های زیرزمینی نباشیم تا آیندگان ما نیز بتوانند به راحتی از این مایه حیات برای بقای زندگانی استفاده کنند.

انتهای خبر/ ک




آبِ کم و املاح زیاد در راور مشکل ساز شده است

منبع:آرمـان
? آبِ کم و املاح زیاد در راور مشکل ساز شده است