شکارچیان غیرمجاز در منطقه حفاظت‌شده دستگیر شدند

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان راور گفت: شکارچیان غیرمجاز در مناطق حفاظت‌شده راور دستگیر شدند. به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری «نذیر کرمان»؛ به نقل از روابط عمومی دادگستری شهرستان راور؛ مجتبی استوار‌زاده دادستان عمومی و انقلاب شهرستان راور از دستگیری دو شکارچی غیرمجاز و غیربومی در حوزه استحفاظی این شهرستان، خبر داد. مجتبی استوار‌زاده […]



دادستان عمومی و انقلاب شهرستان راور گفت: شکارچیان غیرمجاز در مناطق حفاظت‌شده راور دستگیر شدند.

به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری «نذیر کرمان»؛ به نقل از روابط عمومی دادگستری شهرستان راور؛ مجتبی استوار‌زاده دادستان عمومی و انقلاب شهرستان راور از دستگیری دو شکارچی غیرمجاز و غیربومی در حوزه استحفاظی این شهرستان، خبر داد.

مجتبی استوار‌زاده گفت: طی اخبار واصله مبنی بر شکار غیرمجاز حیوانات وحشی در حوزه استحفاظی شهرستان راور، با تلاش شبانه‌روزی مامورین گشت یگان حفاظت از محیط‌زیست و پلیس اطلاعات و امنیت عمومی فرماندهی انتظامی، دو نفر شکارچی غیر‌مجاز و مسلح غیربومی شناسایی و دستگیر شدند.

وی با اشاره به اینکه پس از دستگیری شکارچیان توسط دوست‌داران محیط زیست پرونده قضایی تشکیل و در این عملیات تعداد سه قبضه سلاح و همچنین لاشه چهار رأس جبیر نیز کشف و ضبط شد، اظهار کرد: در حین بازپرسی از متهمین، شکارچیان به بزه ارتکابی خود اقرار کرده‌اند و در این خصوص قرار تأمین کیفری متناسب صادر شد.

وی افزود: مطابق با ماده ۱۳ قانون صید و شکار و همچنین قانون مجازات اسلامی برای شکار حیوانات وحشی و اقدامات علیه محیط‌زیست مجازات حبس از ۹۱ روز تا سه سال و همچنین جزای نقدی در نظر گرفته شده است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان راور در پایان خاطر‌نشان کرد: باتوجه‌به اینکه گونه‌های گیاهی و جانوری در معرض انقراض متعلق به زمان خاصی نبوده و تمامی نسل‌های آینده نیز باید از وجود آن‌ها منتفع گردند، لذا این مرجع قضایی به‌عنوان حافظ منافع عمومی هیچ‌گونه اغماض و مماشاتی را در برخورد با متعرضین به محیط‌زیست نخواهد داشت و به‌شدت با متخلفین برخورد قاطع و قانونی خواهد کرد.

انتهای خبر/کمساری
 


شکارچیان غیرمجاز در منطقه حفاظت‌شده دستگیر شدند

اخبار کرمان
اخبار کرمان و شهرستان ها

منبع:آرمـان
? شکارچیان غیرمجاز در منطقه حفاظت‌شده دستگیر شدند