۱۵۵ هزار تُن گندم برداشت شد

سعید برخوری گفت: نیمه اول فروردین ماه برداشت گندم در جنوب کرمان آغاز شد. سعید برخوری رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان در گفتگو با “فت فتو” از جیرفت؛ گفت: عملیات برداشت گندم در جنوب کرمان از نیمه اول فروردین ماه در جنوب کرمان آغاز شد.   رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان افزود: در […]

سعید برخوری گفت: نیمه اول فروردین ماه برداشت گندم در جنوب کرمان آغاز شد.

سعید برخوری رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان در گفتگو با “فت فتو” از جیرفت؛ گفت: عملیات برداشت گندم در جنوب کرمان از نیمه اول فروردین ماه در جنوب کرمان آغاز شد.
 
رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان افزود: در برابر سیاست‌ها و برنامه‌های ابلاغی وزارت جهاد کشاورزی در سال زراعی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ برنامه کاشت محصول استراتژیک گندم با ۱۰ درصد رشد نسبت به برنامه در سطح ۴۰۶۰۰ هکتار و پیش‌بینی تولید به میزان ۱۵۵ هزار تن در جنوب کرمان هدف‌گذاری شد.
 
برخوری اظهار کرد: در سال زراعی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ به لحاظ تلاش کشاورزان در بهبود عملیات به زراعی، تغذیه مطلوب، آبیاری مناسب و توسعه کشت‌های خطی و آبیاری پیش‌بینی می‌گردد که عملکرد و تولید نسبت به برنامه ابلاغی و سال گذشته افزایش قابل توجهی داشته باشد.
 
وی تصریح کرد: در سال زراعی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ بیش از ۸ هزار تن بذر استاندارد در طبقات مادری و گواهی شده تدارک و توزیع گردید.
 
برخوری عنوان کرد: از جمله نکات مهم در به‌زراعی مجهز بودن ۲۰ درصد سطح زیر کشت به آبیاری تیپ و اجرای ۷۰ درصدی کشت به روش خاک ورزی حفاظتی می‌باشد.
 
رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان ابراز کرد: در برابر پیگیری انجام شده در مراکز عمده تولید مراکز خرید راه‌اندازی شده و به کشاورزان توصیه می‌گردد با هماهنگی مراکز جهاد کشاورزی و اخذ معرفی‌نامه نسبت به تحویل محصول مطابق ثبت سامانه اقدام نمایند.
 
وی با اشاره به افزایش قیمت خرید گندم اظهار کرد: برابر پیگیری وزارت جهاد کشاورزی قیمت خرید هر کیلو محصول ۱۰۵۰۰۰ ریال و مبلغ ۱۰۰۰۰ ریال نیز به عنوان مشوق پرداخت می‌گردد.
 
برخوری پیش‌بینی کرد: از سطح ۴۰۶۰۰ هکتار گندم در منطقه پیش‌بینی می‌شود بیش از ۱۷۰ هزار تُن محصول تولید و به مراکز خرید تحویل گردد.
 
انتهای پیام/




۱۵۵ هزار تُن گندم برداشت شد

منبع:آرمـان
? ۱۵۵ هزار تُن گندم برداشت شد