۱۱ بازارچه نوروزی صنایع‌دستی در کرمان برپا می شود

کرمان – معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمان از برپایی ۴۰۰ غرفه صنایع‌دستی در قالب ۱۱ بازارچه نوروزی در شهرستان‌های مختلف این استان خبر داد. به گزارش فت فتو، کاظم حسین‌زاده افزود: بازارچه‌های نوروزی صنایع دستی از ۲۹ اسفندماه ۱۴۰۰ تا ۱۱ فروردین‌ماه ۱۴۰۱ در ۱۱ شهر شامل کرمان، ماهان، راین، بم، شهربابک، […]

کرمان – معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمان از برپایی ۴۰۰ غرفه صنایع‌دستی در قالب ۱۱ بازارچه نوروزی در شهرستان‌های مختلف این استان خبر داد.

به گزارش فت فتو، کاظم حسین‌زاده افزود: بازارچه‌های نوروزی صنایع دستی از ۲۹ اسفندماه ۱۴۰۰ تا ۱۱ فروردین‌ماه ۱۴۰۱ در ۱۱ شهر شامل کرمان، ماهان، راین، بم، شهربابک، سیرجان، زرند و غیره برپا می‌شود.

وی ادامه داد: در این بازارچه‌ها علاوه بر نمایش صنایع‌دستی و هنرهای‌سنتی، سوغات و محصولات طبیعی مناطق مختلف استان کرمان نیز در معرض دید و فروش علاقمندان قرار خواهد گرفت.

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان اظهار داشت: به دلیل حضور مسافران نوروزی و گردشگران بیشتر این بازارچه‌ها در محل اماکن تاریخی و مسیرهای گردشگری قرار خواهند گرفت.

وی بیان کرد: همچنین در ایام نوروز ۱۴۰۱ سه بازارچه صنایع‌دستی در یخدان مویدی، کاروانسرای گنجعلیخان و هفت باغ علوی برپا می‌شود که هنرمندان سراسر کشور در این بازارچه‌ها حضور خواهند داشت.

حسین‌زاده خاطرنشان کرد: تلاش شده ۵۰ غرفه صنایع‌دستی شهر کرمان در مکان‌های پرتردد همچون بناهای تاریخی و مناطق گردشگری راه‌اندازی شود که گردشگران علاوه بر بازدید از جاذبه‌های گردشگری از محصولات صنایع‌دستی هنرمندان این استان نیز استفاده کنند.

کد خبر ۵۴۴۸۶۰۷




۱۱ بازارچه نوروزی صنایع‌دستی در کرمان برپا می شود

منبع: مــهر
? ۱۱ بازارچه نوروزی صنایع‌دستی در کرمان برپا می شود