یک قلاده پلنگ در کرمان مشاهد شد

کرمان – فت فتو – معاون زیست طبیعی و تنوع زیستی اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمان گفت: امروز (سه‌شنبه) یک قلاده پلنگ توسط یکی از محیط‌بانان در منطقه حفاظت شده سعدی شهر کرمان مشاهده و از آن تصویربرداری شد.  داریوش غفاری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار فت فتو افزود: مشاهده […]

کرمان – فت فتو – معاون زیست طبیعی و تنوع زیستی اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمان گفت: امروز (سه‌شنبه) یک قلاده پلنگ توسط یکی از محیط‌بانان در منطقه حفاظت شده سعدی شهر کرمان مشاهده و از آن تصویربرداری شد.

 داریوش غفاری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار فت فتو افزود: مشاهده این قلاده پلنگ در منطقه حفاظت شده سعدی برای نخستین مرتبه اتفاق می افتد و تاکنون حضور این گونه جانور کمیاب در این منطقه سابقه نداشته است.

وی تصریح کرد: حضور پلنگ در اطراف آبشخوری که پرسنل محیط زیست برای استفاده حیات وحش در تابستان احداث کرده بودند، مشاهده و ثبت شده است که جز موارد نادری محسوب می شود که پلنگ در دوربین های تله ای از نزدیک تصویر برداری شده است.

معاون زیست طبیعی و توع زیستی محیط زیست استان کرمان تاکید کرد: احتمال اینکه این پلنگ جفت هم داشته باشد وجود دارد و به لحاظ اکولوژیکی و ارزش ذاتی حضور این حیوان در این منطقه بسیار ارزشمند است.

وی ادامه داد: منطقه حفاظت شده سعدی در نزدیکی شهر کرمان از تنوع زیستی بسیار خوبی برخوردار است و محیط بانان پر تلاش به صورت مستمر منطقه را رصد و پایش می کنند.

غفاری اظهار داشت: برای رصد فعالیت گونه های جانوری مانند پلنگ مذکور، نیاز به تجهیزات و امکانات پیشرفته داریم تا امکان مطالعات و مراقبت های بیشتر فراهم شود.




یک قلاده پلنگ در کرمان مشاهد شد

منبع: ایرنـا
? یک قلاده پلنگ در کرمان مشاهد شد