کلاهبرداری تلفنی در پی اعلام شماره حساب بانکی به کارمند قلابی

رئیس پلیس فتا استان کرمان گفت: برای جلوگیری از هک حساب‌های بانکی نباید شماره‌هایی که برایمان پیامک می‌شود را در اختیار دیگران قرار دهیم. رئیس پلیس فتا استان کرمان گفت: با توجه به وقوع کلاهبرداری تلفنی در پی اعلام شماره حساب بانکی یک شهروند به کارمند قلابی برای جلوگیری از هک حساب‌های بانکی نباید تحت […]

رئیس پلیس فتا استان کرمان گفت: برای جلوگیری از هک حساب‌های بانکی نباید شماره‌هایی که برایمان پیامک می‌شود را در اختیار دیگران قرار دهیم.

رئیس پلیس فتا استان کرمان گفت: با توجه به وقوع کلاهبرداری تلفنی در پی اعلام شماره حساب بانکی یک شهروند به کارمند قلابی برای جلوگیری از هک حساب‌های بانکی نباید تحت هیچ شرایطی شماره‌هایی که برایمان پیامک می‌شود را در اختیار دیگران قرار دهیم.

سرهنگ محمدرضا رضایی گفت: در پی مراجعه یک مرد جوان به پلیس فتا و طرح شکایتی مبنی بر دسترسی غیرمجاز به حساب بانکی او و برداشت غیرمجاز ۳۶۰ میلیون ریال، پرونده در دست بررسی قرار گرفت.

او می‌گوید: در بررسی‌های بعدی مشخص شد فرد کلاهبردار ضمن تماس با شاکی و معرفی خود به عنوان کارمند بانک از او می‌خواهد برای رفع مشکل حساب بانکی اش، شماره‌ای که برای شاکی ارسال می‌شود را باز ارسال کند تا مشکل حساب بانکی اش حل شود، اما پس از بازگو کردن این شماره توسط شاکی، پیامک برداشت ۳۶۰ میلیون ریال برای وی ارسال و وقوع کلاهبرداری محرز می‌شود.

به گفته سرهنگ رضایی متهم مرتبط با این پرونده شناسایی و ادامه پیگیری‌ها برای شناسایی این فرد، بر هوشیاری نسبت به دریافت پیامک‌های حاوی هرگونه شناسه کاربری و شماره تاکید و از شهروندان خواست: هرگز اطلاعات مهم خود از جمله شماره‌های احراز هویت را در اختیار افراد غیر نگذارند و در حفظ اطلاعات حساب بانکی خود کوچکترین کوتاهی و کم توجهی نداشته باشند.

فت فتو کرمان کرمان




کلاهبرداری تلفنی در پی اعلام شماره حساب بانکی به کارمند قلابی

منبع: باشــگاه خبرنگاران
? کلاهبرداری تلفنی در پی اعلام شماره حساب بانکی به کارمند قلابی