کشاورزان مناطق سردسیر کرمان از امشب مراقب سرمازدگی محصولاتشان باشند

کرمان -فت فتو – هواشناسی کرمان در ادامه اطلاع‌رسانی‌های روزهای اخیر روز دوشنبه نیز با ارائه نتایج پیش‌بینی درباره کاهش دما و احتمال سرمازدگی محصولات زراعی و باغی بویژه از امشب در نقاط سردسیر استان پیام‌های هشدار صادر کرد. کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان کرمان با اشاره به کاهش دما از  امشب گفت: احتمال خسارت […]

کرمان -فت فتو – هواشناسی کرمان در ادامه اطلاع‌رسانی‌های روزهای اخیر روز دوشنبه نیز با ارائه نتایج پیش‌بینی درباره کاهش دما و احتمال سرمازدگی محصولات زراعی و باغی بویژه از امشب در نقاط سردسیر استان پیام‌های هشدار صادر کرد.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان کرمان با اشاره به کاهش دما از  امشب گفت: احتمال خسارت سرمازدگی به محصولات کشاورزی در نیمه شمالی و غرب استان بویژه برای مناطق اطراف شهرستان های شهربابک و بردسیر و نیز بخش لاله زار بردسیر پیش بینی می شود.

مریم سلاجقه روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار فت فتو افزود: به لحاظ دمایی امشب کاهش دما در نیمه شمالی و غرب استان را شاهد خواهیم بود که احتمال خسارت سرمازدگی به محصولات کشاورزی را در نواحی سردسیر به دنبال خواهد داشت.

کشاورزان و باغداران برای پیشگیری از بروز خسارت سرمازدگی می توانند چند توصیه را به کارگیرند که در گزارش اخیر فت فتو به بعضی از آنها اشاره شده و اینجا قابل مطالعه است.

به گفته سلاجقه کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی استان کرمان، طبق بررسی آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی امروز افزایش غلظت ریزگردها، منجر به کاهش کیفیت هوا و نیز میزان دید افقی در اکثر مناطق استان شد اما از ظهر به بعد بتدریج از شدت آلودگی هوا کاسته خواهد شد. 

وی تصریح کرد: همچنین در ساعات بعداز ظهر ضمن افزایش ابر احتمال وقوع رگبار پراکنده باران همراه با آذرخش و نیز وزش باد و گرد و خاک در اکثر مناطق استان دور از انتظار نیست.

وی با بیان اینکه برای فردا وزش باد نسبتا شدید در استان پدیده غالب جوی خواهد بود خاطرنشان کرد: طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه در نیمه جنوبی استان افزایش غلظت غبار و کاهش دید افقی محتمل است.




کشاورزان مناطق سردسیر کرمان از امشب مراقب سرمازدگی محصولاتشان باشند

منبع: ایرنـا
? کشاورزان مناطق سردسیر کرمان از امشب مراقب سرمازدگی محصولاتشان باشند