کرمان در انتظار بهار/ از عید میلاد تا عید نوروز آوای انتظار و آهنگ ابتهاج در شهر می‌پیچد

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری کرمان از برگزاری جشنواره «عید تا عید» خبر داد و گفت: این امر مهم را همزمان با عید بزرگ میلاد با سعادت حضرت حجت(عج) و در نیمه شعبان آغاز کرده و آن را تا عید باستانی نوروز ادامه می‌دهیم. به گزارش فت فتو از کرمان، اهمیت کار شهرداری‌ها برای آغاز […]


معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری کرمان از برگزاری جشنواره «عید تا عید» خبر داد و گفت: این امر مهم را همزمان با عید بزرگ میلاد با سعادت حضرت حجت(عج) و در نیمه شعبان آغاز کرده و آن را تا عید باستانی نوروز ادامه می‌دهیم.

به گزارش فت فتو از کرمان، اهمیت کار شهرداری‌ها برای آغاز سال جدید برای همگان روشن و واضح است، آنها هرساله موظف می‌شوند تمام توان خود را برای آماده‌سازی شهرها به‌کار گیرند و شهری زیبا را در معرض نمایش عموم مردم و مسافران قرار دهند تا شور و نشاط شهری هویدا و سرزندگی و پویایی شهروندی در آن تجلی یابد.

البته نوآوری، نوسازی و تحول‌گرایی باید در همه نهادها وجود داشته باشد، اما شهرداری‌ها با تغییر فضای شهری در نشاط شهروندان و جذب و رضایت گردشگران نقش پررنگ‌تری دارند.

در این میان اما برنامه‌های فرهنگی نقش متفاوتی را ایفا و وظیفه دست‌اندرکاران آن را سخت‌تر می‌کنند، در آستانه سال جدید به سراغ معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری کرمان رفتیم تا برنامه‌های این نهاد برای ورود به سال جدید را به اطلاع همگان برسانیم.

عبدالرضا شیخ‌شعاعی در گفت‌وگو با فت فتو در کرمان از برگزاری جشنواره «عید تا عید» خبر داد و اظهار داشت: این مهم را همزمان با عید بزرگ میلاد با سعادت حضرت حجت(عج) و در نیمه شعبان آغاز کرده و آن را تا عید باستانی نوروز ادامه می‌دهیم.

وی از اجرای برنامه‌های فرهنگی همراه با شور و نشاط در این دوره سخن به میان آورد و با اشاره به برگزاری مسابقات میان کودکان، گفت: بوستان‌های گنبد جبلیه، مطهری و مادر میزبان این مراسم‌ها هستند و از مردم کرمان و مسافران عزیز دعوت می‌کنیم از برنامه‌ها استفاده کنند.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری کرمان به برگزاری جشن لحظه سال تحویل در محل پارک مادر پرداخت و ابراز داشت: این مراسم از ساعت ۹ شبِ ۲۹ اسفندماه سال جاری آغاز می‌شود.

شیخ‌شعاعی اضافه کرد: برگزاری ۵ شب جشن برای استقبال از سال نو در شبهای پایانی اسفند ماه و در محل پارک مطهری از برنامه‌های ویژه است، ضمن اینکه جشن روز یکم فروردین ماه نیز به‌مناسبت اولین روز سال نو در محل بوستان جبلیه برگزار و جشن بزرگی هم در محل فرهنگسرای کوثر برپا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه جشنواره سفر با قطار دانش را با همکاری ادارات‌کل راه‌آهن و آموزش‌وپرورش کرمان برگزار می‌کنیم، گفت: این امر به‌منظور آموزش فرهنگ شهروندی به ۲ هزار دانش‌آموز ابتدایی مدارس شهر کرمان صورت می‌گیرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری کرمان برپایی ایستگاه‌های راهنمای زائر در سه ورودی اصلی شهر و گلزار شهدا، حضور راهنمایان گردشگری در محدوده اماکن تاریخی جهت راهنمایی مسافران و برگزاری تور گردشگری کرمون‌گردون در ۶ مسیر مختلف و ۴ دستگاه اتوبوس را از دیگر برنامه‌های معاونت تحت مدیریت خود عنوان و تصریح کرد: توزیع اقلام گردشگری شامل هدایای تبلیغاتی، نقشه و کتابچه رنگ‌آمیزی کودکان بین مسافران نوروزی و برگزاری مسابقه پادکست ویژه مسافران نوروزی با موضوع کرمان از نگاه میهمانان نوروزی نیز جزو برنامه‌های تدارک دیده شده برای امسال به شمار می‌روند.

شیخ‌شعاعی از برپایی نمایشگاه‌های صنایع‌دستی با همکاری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری سخن به میان آورد و اضافه کرد: سایت گردشگری کرمان و معرفی آن به گردشگران در قالب کیو آر کد و هدایای گردشگری نیز طراحی شده، علاوه بر این ایستگاهی هم برای راهنمای گردشگر در فرودگاه و ایستگاه راه‌آهن قرار می‌دهیم.

به گزارش فارس، شهر کرمان به‌واسطه وجود مرقد مطهر سردارِ آسمانی باید رنگ‌وبوی ایثار و شهادت از گوشه گوشه آن بیرون بریزد و آن سردارِ باوفا محور همه برنامه‌های فرهنگی شهر کرمان باشد.

پرچمداری کرمان و حاج‌قاسمش در حرکت به سمت تمدن نوین اسلامی موضوعی است که باید مورد توجه بیشتر شهرداری کرمان و دیگر نهادهای فرهنگی استان قرار بگیرد و نمادی برای فرهنگ ایثار و شهادت در کشور باشد.

پایان پیام/۸۰۰۶۵/ب





کرمان در انتظار بهار/ از عید میلاد تا عید نوروز آوای انتظار و آهنگ ابتهاج در شهر می‌پیچد

منبع: فــارس
? کرمان در انتظار بهار/ از عید میلاد تا عید نوروز آوای انتظار و آهنگ ابتهاج در شهر می‌پیچد